Gå til innhold

funker spill i linux?

Anbefalte innlegg

jeg har hatt en diskusjon gående med en kompis, han påstår at få ting funker på linux, mens jeg hardnakket påstår at det på nyeste red hat linux-versjonen funker det meste som er laget for microsoft windows.

hvem har rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linux er veldig versatilt i så måte, det er ikke mye man IKKE kan gjøre med linux hvis man først bare bestemmer seg for å få noe gjort... Men om arbeidet og tida man bruker på det er verdt det, ja det får være opp til hver enkelt å vurdere. :wink:

Lenke til kommentar
har ikke testa det selv men Americas Army er lagt ut i linux versjon, gratis download :)

tror det er gentoo som har fiksa det i samarbeid med AA. Fila er på rundt 500 mg, men har ikke prøvd den ennå.

Finnes det linux version uten om bootcden?

Lenke til kommentar

Føler at problemet blir tåkelagt av svarene her. Folk som ønsker å spille heftige spill på maskina er vel fortsatt henvist til Windows. Såvidt jeg vet jobbes det fortsatt intenst med å få Battlefield 1942 til å virke under Linux (hvor utviklerne av spillet er involvert), så det er nok ikke lik at menigmann kan få alt til å funke bare med litt tid..

Lenke til kommentar
har ikke testa det selv men Americas Army er lagt ut i linux versjon, gratis download :)

tror det er gentoo som har fiksa det i samarbeid med AA. Fila er på rundt 500 mg, men har ikke prøvd den ennå.

Finnes det linux version uten om bootcden?

Gentoo's got a LiveCD version of the game (like they did with the Linux

version of UT2003), and this is currently the only way to play it on

Linux...we'll be releasing a public Linux cient shortly, but I'm

considering this a "Gentoo Games exclusive" for a few days, so if you

want it, go get a BitTorrent for it.

Det kommer nok snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...