Gå til innhold

Hvor gearer man når man dinger 80?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen kan si at det er vanskelig å geare opp, det er faktisk for lett.

når du dinger 80 bare gjør masse hc`s så kan du skaffe epic`s med conquest emblems (deler tier 8.5 og noen deler tier 7.5), start med å joine en 10 mans raiding guild så får du sakte men sikkert achevements å bedre gear så går du opp til 25 mans.

Lenke til kommentar
ingen kan si at det er vanskelig å geare opp, det er faktisk for lett.

når du dinger 80 bare gjør masse hc`s så kan du skaffe epic`s med conquest emblems (deler tier 8.5 og noen deler tier 7.5), start med å joine en 10 mans raiding guild så får du sakte men sikkert achevements å bedre gear så går du opp til 25 mans.

 

Når jeg dinga 80 hadde jeg store problemer med å få gruppe til heroics, så det er ikke "så" lett som du skal ha det til. Jeg fikk ikke nerme meg heroics som tank før jeg hadde nesten 30k hp, selv om du egentligt ikke trenger mer en ca 24k hp så lenge du er def cappa for å gå heroics.

 

For en dps class er det nok lettere, men er ikke så super lett som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
ingen kan si at det er vanskelig å geare opp, det er faktisk for lett.

når du dinger 80 bare gjør masse hc`s så kan du skaffe epic`s med conquest emblems (deler tier 8.5 og noen deler tier 7.5), start med å joine en 10 mans raiding guild så får du sakte men sikkert achevements å bedre gear så går du opp til 25 mans.

 

Når jeg dinga 80 hadde jeg store problemer med å få gruppe til heroics, så det er ikke "så" lett som du skal ha det til. Jeg fikk ikke nerme meg heroics som tank før jeg hadde nesten 30k hp, selv om du egentligt ikke trenger mer en ca 24k hp så lenge du er def cappa for å gå heroics.

 

For en dps class er det nok lettere, men er ikke så super lett som du skal ha det til.

skaff tanking gear i dps spec da

Lenke til kommentar
ingen kan si at det er vanskelig å geare opp, det er faktisk for lett.

når du dinger 80 bare gjør masse hc`s så kan du skaffe epic`s med conquest emblems (deler tier 8.5 og noen deler tier 7.5), start med å joine en 10 mans raiding guild så får du sakte men sikkert achevements å bedre gear så går du opp til 25 mans.

 

Når jeg dinga 80 hadde jeg store problemer med å få gruppe til heroics, så det er ikke "så" lett som du skal ha det til. Jeg fikk ikke nerme meg heroics som tank før jeg hadde nesten 30k hp, selv om du egentligt ikke trenger mer en ca 24k hp så lenge du er def cappa for å gå heroics.

 

For en dps class er det nok lettere, men er ikke så super lett som du skal ha det til.

 

Aldri hatt dette problemet.

Da jeg begynte å tanke heroics med min pala så hadde jeg 23,9K hp. Men hadde def cap.

På DK'en min hadde jeg rundt 26K hp første gang jeg tanket heroic.

 

Ingen som har klaget.

 

Tror jeg hadde ca 28k hp på dk'en første gang jeg tanket Totc heroic og det gikk bra. Men etter å ha fått bedre gear og lå vel på ca 31K hp så skulle jeg tanke Totc heroic og en i gruppa sa "har ikke tanken lite hp?", jeg bare sa lol og en annen i gruppa sa han har ikke for lite hp.

 

Så har forsåvidt vært borti folk som sier at man har for lite hp, men når man vet selv at man har nok i masse vis så er det bare å le.

 

Tips til dere som møter slike folk:

 

Vær forberedt, sørg for at du har def cap(535 defence for heroics, 540 for raid) og har ca 23K+ hp. Da kan du begynne med de letteste heroics. Men du bør ha tanket først slik at du vet hva du skal gjøre.

 

Lite lurt å hoppe inn i en Heroic hvis du aldri har tanket før, man får fort et dårlig rykte hvis man driter på draget.

 

 

Men hvis du har tank erfaring og def cap så er det bare å si til gruppa at du er defence cappet og at du har gjort den Heroic'en gruppa skal gjøre før. Går vel som regel bra da såfremst du ikke får en nydinga healer med grønt gear.

Lenke til kommentar
La oss nå si at jeg gjorde det, han har fortsatt feil da uncritable ikke er et krav for heroics.

Hvis du er nydinget lvl80 og ønsker å tanke heroics så er "def cap" det du ønsker å ha først, jeg snakket ikke om de som har 35K + hp. En tank med 23-24k HP som ikke har nok defence rating vil det merkes stort på hp'en når han blir critta.

Er ingen vits å kvervulere her.

 

Vet at det egentlig ikke heter def cap, men det er det de fleste sier allikevel, men for å ta fram teskjeia. 535 defence rating for Heroics 5 Mann og 540 defence rating for raids.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar
Har ikke spilt de nyeste dungeone. Kan jeg begynne på de når jeg dinger 80 eller må jeg queste i Icecrown først, så heroics på de første dungeons i Northrend, og så begynne på de nyeste dungeons for epics?

 

ToC normal runs får du noen epics fra. Samt crafted items (kommer ann på hvilken klasse du spiller som) og noen emblems run så har du det gående.

 

Heroics kan du vandre inn i som nydinget level 80 uten noen problemer, de som påstår noe annet trenger du ikke bry deg om, vink og ønsk dem en helvettes god dag.

 

Anbefaler ikke å PuGe noe Raids før du har fått mer eller mindre alt i lilla farge. Blir det en whipe er det du som garantert får skylda for det, så fremst raid lederen ikke er kompetent i hodet, noe jeg tviler på egentlig (vi snakker PuGs her).

 

Å få relativt greit gear som nydinget 80 er i dag mye lettere enn i starten av Wotlk, mye takket være ToC.

 

Personlig spør jeg ALDRI etter achievement. Jeg spør heller litt dypere, for så å se hvordan de svarer meg. Det er så lett å se hvem som kan spille og hvem som ikke kan. I 9/10 tileller kan alle som snakker god engelsk å spille. Og så lenge utstyret deres er ok, får de som regel en invite.

 

Dette med achievements har tatt helt av. Greit nok at folk vil ha achievement for ToC25 eller ToC10 heroic, men enkelte ganger blir jeg bedt om å vise epic achviement for en heroic.

 

Så hvis du er en som ikke har achievement og har lyst til være med i X instance, prøv å ro deg inn ved å si for eksempel; "I do not have the achievement for that instance, however I know the tactics for all the bosses, and I believe my skills and gear is good enough for it".

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ble faktisk kicket fra en heroic gruppe her om dagen fordi, ja tro det eller ei, det gikk for fort. De skulle tydeligvis stoppe med envær boss, snakke taktikken over, diskutere fremgangsmåte, få frem meninger og ytringer rundt dette. Jeg kan skjønne slikt i et raid, men heroics, nei, da er det bånn gass for å blir fortest mulig ferdig.

 

Ser og nå at på Bronzebeard spør de etter achivements oftere og oftere når det kommer til PuG raids. Takker herrene i øveretasjen for en guild som raider passelig aktivt nok for min del (2-5 raids i uka, kommer ann på).

 

Men til selve topic.

 

Dinget 80 på magen min, den andre level 80 karakteren min, og jeg er forbauset over hvor lett det er å bli gearet opp. Etter bare noen timer med ToC og noen heroics har jeg kommet meg tilnærmet over Naxx 10 nivået og kommet til et stadie hvor jeg ikke vil få noe særlig med upgrades fra Naxx 10. Er rimelig mye enklere å få seg gear nå enn da jeg dinget 80 på paladinen min vel månden etter release av Wotlk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...