Gå til innhold

Maskinen nekter å innstallere fra Dell W-XP recovery CD:

Anbefalte innlegg

Hei.

Er mer inne på Mac for tiden enn på Windows, så har et par problemer her.

Sitter på min gamle Dell dimension 9150, og skal prøve å re-innstallere Windows SP2 (Home edition) fra en slik Dell recovery CD.

I teorien så er jo dette enkelt som bare det, men når det kommer til stykket så går det ikke fordi jeg vistnok skal ha fått en nyere versjon på PC'n.

Følgende melding kommer opp:

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette, fordi Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen.

Advarsel! Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows.versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskinen, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes.

Så kan jeg trykke "Detaljer", følgende dukker opp:

Problembeskrivelse:

Hvis du vil installere versonenfra CD-ROMen, starter du datamaskinen på nytt, starter opp fra denne CD-ROMen og følger instruksjonene for ny installasjon.

Advarsel! Standard installasjonsalternativer erstatter eksisterende Windows-versjon med denne versjonen. Hvis du vil beholde begge versjonene, må du velge en annen målmappe for denne Windows-versjonen. Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows-versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskine, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes.

Jeg ønsker og formatere hele maskinen, og har tatt back-up av bilder som er det eneste viktige jeg har på denne.

Hvordan kan jeg få innstallert SP2? Det står at jeg kan starte opp fra CD-en, hvordan i alle dager gjør jeg det?

Og vil maskinen tilby å innstallere SP3?

På forhånd takker jeg for alle svar.

Vil og bare i farten, nevne det. JA, jeg har søkt, men nei, jeg fant ingen gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker og formatere hele maskinen, og har tatt back-up av bilder som er det eneste viktige jeg har på denne.

Hvordan kan jeg få innstallert SP2? Det står at jeg kan starte opp fra CD-en, hvordan i alle dager gjør jeg det?

Og vil maskinen tilby å innstallere SP3?

start pc'en på nytt, når velkomstbilde kommer opp trykk på F12.

her kan du forandre oppstart fra harddisk til cd og etterpå må du velge at du vil formatere og innstallere windows på nytt.

den nyere versjon er sikkert SP3, da må du velge ja for å slette ( den blir installert på nytt når den søker etter oppdateringer ).

litt forenklet forklart fra min side, men men

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...