GLN Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har en NAD forsterker fra rundt 1985 årgang som har fungert flott i alle år. Var en topp forsterker på den tiden. Men nå har plutselig den ene høytaleren sluttet fungere. Byttet mellom L og R inngang bak, og fant ut at den inngangen til den venstre høytaleren som er problemet. Men hva er galt? Går det ann å fikses? Har ikke spilt musikk på noen måte som ville ødelagt hverken høytaler eller forsterker. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ta den med til en el-sjappe og be de se på den. Om det bare er det som er galt så kan det være verdt å koste på den noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Antagelig brudd i loddepunkt. Ikke uvanlig feil. Relativt lett å fikse. PS: En forsterker har utgang til høyttaler. Det er høyttaleren som har inngang. Det logiske er jo at signaler går fra en utgang til en inngang. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ah. Det stemmer ja. Tenkte ikke så langt. Men er det noe som kan loddes selv? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er mye man kan gjøre selv forutsatt at man har kunnskap på feltet. Jeg har loddet slikt selv, men så er jeg også elektronikkingeniør. Det går ikke an å se slike feil, man må ha kunnskap om feilsøking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå