Robocoop Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Flere tror det heter Seeking. Et nettsøk bekrefter at det kryr av aviser som setter "seeking" på trykk. Altså fra det engelske ordet "to seek" Sjokkerende. Slik kan feilinformasjon spre seg fra kilde til kilde til det blir en etablert sannhet. Meget interessant. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Merkelig feil egentlig. Selv så hadde det aldri falt meg inn å tro det het seeking. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Alltid visst at det er Sea-king Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Handler vel mye om uttalen Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Handler vel mye om uttalen Ikke bare vil jeg tro, men også funksjonen et Sea-King helikopter har i Norge. Andre land bruker disse helikopterene til finne og ødelegge u-båter osv. Hadde vi gjort det samme i Norge tror jeg det ville vært mer nærliggende å skrive Sea-King, istedet for Seeking. Men det er bare en teori jeg nettop fant opp, og som ikke har noe underliggende dokumentasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Første gang jeg hørte ordet lurte jeg på hvordan det ble skrevet. Det er jo ikke umulig å tenke seg til at det uttales "seeking" istedenfor, om man vet at de blandt annet søker etter savnede mennesker med det, første gang man hører det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ikke for å stjele tråden, men samme med projektor der folk skriver prosjektor. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Dette har vel med at det het prosjektor før. Akkuratt som at det er medie ikke media. Tror jeg. Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 media er vel bestemt form, mens medie er ikke det? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Husket hvertfall at i 10. klasse fikk alle de som kalte medierommet for mediarommet en bok i hodet av klassens nerd^^ Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er fordi det er mye forskjellig medie på et medierom Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Både Sea King og Seeking stemmer jo forsåvidt. Går ut fra at det må være et ordspill eller noe sånt? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Både Sea King og Seeking stemmer jo forsåvidt. Går ut fra at det må være et ordspill eller noe sånt? Nei, det er vel mer god gammeldags bæsja på leggen, i grunn. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Like irriterende når media skriver revolver og avbilder en pistol ...Og motsatt Endret 27. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Men driver ikke sea-king mye med seeking da? "Da fant seeking helikopteret turistene". Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jo Sea-King driver med seeking, hvorfor skal man bruke et eng. ord i en Norsk setning? Sea-King er et navn, resten av setningen burde være på Norsk da vi har et ord for å søke. Media bruker også uttrykk som heat-seeking helikopter/kamera. Da har det nødvendigvis ingen ting med Sea-King å gjøre. Endret 27. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Egentlig er det ganske dårlig at det finnes noen som ikke har lært seg hva de heter når de har vært i drift i 30 år. Faktisk burde samtlige nordmenn visst at de egentlig heter Westland Sea King mark.43 - men jeg antar at de fleste lærer seg det siden de tydeligvis ikke skal bytte dem ut før om 30 år til. Endret 27. oktober 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Produsentnavn kutter iallefall jeg ut. Lisensbygd av Westland fra Sikorsky H-3 Sea King Samme som dodge lager dieselmotorer på lisens fra Wv og legger på sitt eget navn. Endret 27. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Produsentnavn kutter iallefall jeg ut.Lisensbygd av Westland fra Sikorsky H-3 Sea King Samme som dodge lager dieselmotorer på lisens fra Wv og legger på sitt eget navn. Det er faktisk Westland WS-61 Sea King HAR.3(A). A utgaven er en oppdatert utgave, er ikke sikker på om det er den Norge bruker. Uansett, så trodde jeg det var Lynx som laget Sea King. Men, om 30 år så er det kanskje allment kjent at det er lisensbygd av Westland fra Sikorsky WS-61 Sea King HAR.3. Enn så lenge greier jeg meg med Sea King. Ikke meningen å bli helt OT. her, men er det ikke Cummings som lager motorene til Dodge?. Produsentnavn kutter iallefall jeg ut.Lisensbygd av Westland fra Sikorsky H-3 Sea King Samme som dodge lager dieselmotorer på lisens fra Wv og legger på sitt eget navn. Det er faktisk Westland WS-61 Sea King HAR.3(A). A utgaven er en oppdatert utgave, er ikke sikker på om det er den Norge bruker. Uansett, så trodde jeg det var Lynx som laget Sea King. Men, om 30 år så er det kanskje allment kjent at det er lisensbygd av Westland fra Sikorsky WS-61 Sea King HAR.3. Enn så lenge greier jeg meg med Sea King. Ikke meningen å bli helt OT. her, men er det ikke Cummings som lager motorblokkene til Dodge?. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Sea King er bygd av Sikorsky. De har vel hatt en viss utvikling på produktsiden, og er med i konkurransen om nye helikopter i 2012? Eller senere.................... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå