Gå til innhold

[Løst]Har EVGA 750i FTW chipset termometer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt frustert over amentio sin support. Jeg kjøpte et EVGA 750i FTW som b-vare på auksjon hos amentio, det var et, kanksje, litt dårlig gjennomtenkt impulskjøp. Men, det er gjort. Når jeg mottok HK, hadde jeg en annen PC jeg brukte, så jeg tok ikke det i bruk før noen uker senere. Nå nylig fikk jeg solgt min gamle PC og kjøpte minne, CPU og skjermkort til HK'et og tok dermed i bruk EVGA kortet. Det første jeg så, var at den ene S-ATA kontakten var bøyd, dette gadd jeg ikke å bry meg om da jeg ikke hadde brukt for denne.

Når jeg fikk innstallert OS og satt opp PC'en, så jeg at HK'et var 125grader på chipset. Så jeg fant først frem en 80mm vifte og la denne på chipset kjøleren, da dette ikke hadde no effekt la jeg på en 120mm MIST vifte. Det hadde heller ingen effekt. Da dette kortet var ganske nytt, orket jeg ikke å montere chipset kjøler på ny og andre garanti brytende tiltak.

Da sendte jeg en mail til amentio som hvor jeg sa at jeg hadde målt i 2 programmer + BIOS og alle viste det samme. Jeg sa også at jeg hadde prøvd å sette vifter på chipsetet. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle søke retur/RMA, jeg gjorde dette og fikk beskjed om å sende inn hovedkortet.

Litt senere fikk jeg mail om at de ikke godkjente rep/retur da det var en S-ATA kontakt som var bøyd og en pinne på CPU sokkel (noe jeg synes er rart da jeg ikke hadde noe problemer med CPU) og igjen, ingen av disse sakene hadde noe med chipset temp. Videre sa de at noen HK ikke ble levert med tempostat og produsentene satt en fast temperatur.

Jeg er rimelig irritert over at amentio ikke bare kunne sagt via mail at det ikke er termostat på dette hovedkortet, nå har jeg betalt 150,- for å sende kortet til de, så må jeg betale 120,- for å få det tilbake. Det er halvparten av kjøpesummen og jeg har vært uten PC i 4-5 dager (ikke at det er noe problem, men irriterende når det er så unødvendig) Det med CPU sokkelen kan også ha skjedd ved transport.

Er det bare jeg som synes at amentio har handlet helt feil her?

Jeg er usikker på om jeg skulle poste dette på HK eller butikker, bare å flytte hvis dette ble feil..

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så hadde jeg vert helt forbanna :S
Problemet er vell at de har "loven" på sin side om jeg ikke tar helt feil, men hadde det vert opp til meg, ville jeg ringt til de og bedt om å få snakke med daglig leder, ettersom han er lettere å finne en god avtale med hva som skal gjøres videre

Suppekatten

Endret av Suppekatten
Lenke til kommentar

Jeg har sagt at de skal sende meg penger for frakten jeg har betalt og levere tilbake hovedkortet mitt. I og med at dette er noe de viste burde de sagt dette via mail, det er det som skuffer meg mest! At de ikke leste mailen min og undersøkte saken, bare ba meg om å sende inn hovedkortet!

Saken tar jeg videre til jeg får hk og pengene igjen, evt hevet kjøpet! Dette er helt forferdelig dårlig support i min bok!!

Forresten, noen som har vært borti HK som ikke har temostat på chipset? Amentio mente at dette er ganske normalt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har sagt at de skal sende meg penger for frakten jeg har betalt og levere tilbake hovedkortet mitt. I og med at dette er noe de viste burde de sagt dette via mail, det er det som skuffer meg mest! At de ikke leste mailen min og undersøkte saken, bare ba meg om å sende inn hovedkortet!

Saken tar jeg videre til jeg får hk og pengene igjen, evt hevet kjøpet! Dette er helt forferdelig dårlig support i min bok!!

Forresten, noen som har vært borti HK som ikke har temostat på chipset? Amentio mente at dette er ganske normalt..

Termostat?

Har "support" på Amentio virkelig sagt/skrevet "termostat"?

Det er noe som finnes på varmeovner, i vannkjølte motorer for å regulere varme.

Noe slikt finnes ikke på ett hk.

Der er det mer eller mindre kalibrerte sensorer som "viser" en tallverdi for varme, som de som skriver Bios kan benytte til viftestyring (gjerne via sw i OS'et).

Dersom din fremstilling er korrekt har du vært veldig uheldig, og Amentio har vridd seg unna en "scam" ved å selge ett defekt/mishandlet hk.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...