Gå til innhold

Hvorfor fungerer ikke Twinmos rammen

Anbefalte innlegg

Rammen min låser seg på 166mhz. Jeg har prøcd å kjøre fsb opp til ca 203, men maskinen blir litt ustabil der. Men minne får jeg ikke kjørt opp. Virker som det er noe som låser minne på 166mhz. Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre eller hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det. Men saken er: Når jeg setter minnet til 200mhz i bios. Setter fsb(har testet litt baren, mne virker noenlunde stabil på rundt 190)187. Med multiplier på 10. FSB:AGP:PCI til 5:3:1(187:74,4:37,4) Skal tru de talla stemmer. Men etter restart på dette, og ved høyere fsb, kommer minnet opp som ddr333. Men hvordan er det med skjermkortet? Hvor mange hertz takler det?(Saphhire radeon 9500)

Pekken

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarer du og kjøre minnet på 200 når du kjører cpu på standardhastighet(166) da?(les: sette 4:5 ratio på fsb/ram)

Jeg har selv 2x512mb Twinmos PC3200(winb, kjører i dual), på et MSI nForce2 hk. Kjører forsåvidt også ganske agresive minnesettings(2-2-2-5), så rambrikkene skal ikke begrense her.

Det kan vere at brikkene fungerer dårlig kobinert med hk ditt, har du tatt et google(eller turbo10) søk etter lignende problemer med den comboen?(hvis ikke kan det vere veldig til hjelp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...