Gå til innhold

Trenger man skjermkort for å boote maskinen?

MrLee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en server som står nå..duron 1200 noe med et HK med innebygd skjermkort...dette bruker jeg ikke, brukte det bare når jeg installerte sw på den..nå kontrollerer jeg den gjennom Remote Desktop, det fungerer fint

det jeg tenkte på var, at hvis jeg oppgradrer den til et KT3 ultra HK +ddr ram og slikt...KT3 har ikke integrert skjermkort...vil jeg da kunne bruke den slik jeg har gjort til nå, med remote desktop?

jeg tenker sef. å sette inn et skjermkort når jeg omformaterer og installerer alt på nytt, men kan jeg ta det ut etterpå? jeg har nemlig bare ett skjermkort, og vil helst ikke bruke penger på ett til bare for det...

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener jeg har lest i en annen post at når man ødelegger bios ved å flashe feil på noen hovedkort, altså bios ikke lenger svarer og gir ingen signal til pcen (fordi det trengs et gammelt isa kort) så kan man berge bios ved å bruke en oppstartsdiskett som flasher bios selv om man ikke har skjermbildet.

På grunnlag av dette mener jeg at det burdet vært mulig å starte opp pcen uten et skjermkort, dog kanskje bare i dos. Dette må jo noen kunne komme med et godt argument for, ikke bare at det bare ikke går.

Men den beste måten er vell å kontakte support fra HK produsenten og spørre om dette er mulig.

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest i en annen post at når man ødelegger bios ved å flashe feil på noen hovedkort, altså bios ikke lenger svarer og gir ingen signal til pcen (fordi det trengs et gammelt isa kort) så kan man berge bios ved å bruke en oppstartsdiskett som flasher bios selv om man ikke har skjermbildet.

På grunnlag av dette mener jeg at det burdet vært mulig å starte opp pcen uten et skjermkort, dog kanskje bare i dos. Dette må jo noen kunne komme med et godt argument for, ikke bare at det bare ikke går.

Men den beste måten er vell å kontakte support fra HK produsenten og spørre om dette er mulig.

Desverre har du misforstått dette. Det kan gå an å få reflashet biosen med hjelp av et ISA skjermkort ja, men fortsatt med et skjermkort!

Dette er på gunn av at ISA kort ikke fungerer på samme måte som et PCI kort.

Men altså, du må ha et skjermkort!

Lenke til kommentar

pokker så mye uenighet da :)

da får jeg vel nesten se meg om etter et billig brukt pci kort eller no, noe uten vifte iallefall... jaja, eller jeg kan kjøre på, å prøve uten :)

noen som vil kjøpe en duron 1.2Ghz, 128+256 SD ram og et hk med "alt" integrert? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...