FWD Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei Har i dag tørket støvet av min gamle Adaptec SCSI Card 29160LP scsi-kontroller. Har brukt dette under vista tidligere uten noe problemer, men med windows 7 professional får jeg ikke kortet til å fungere. Det står i device manager at drivere ikke er installert, men windows klarer ikke selv å finne drivere til dette. Har prøvd å finne drivere på nettet, men har kun funnet for frem til windows xp. Sistenevnte driver kom i en mappe bestående av en mappe som inneholder system file "ADPU160M.SYS", en setup information og en security catalog. I tillegg til dette var en fil som heter TXTSETUP.OEM og en annen som heter U160DSK1 i hovedmappen. Jeg har virkelig ingen aning hvordan disse driverne skal brukes, da jeg ikke har noen erfaring med installsjon av annet enn .exe drivere. Noen som vet hvor jeg kan få tak i andre drivere til kortet mitt, eller hva jeg evt kan gjøre for å få det til å fungere? På forhånd takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Hei Har i dag tørket støvet av min gamle Adaptec SCSI Card 29160LP scsi-kontroller. Har brukt dette under vista tidligere uten noe problemer, men med windows 7 professional får jeg ikke kortet til å fungere. Det står i device manager at drivere ikke er installert, men windows klarer ikke selv å finne drivere til dette. Har prøvd å finne drivere på nettet, men har kun funnet for frem til windows xp. Sistenevnte driver kom i en mappe bestående av en mappe som inneholder system file "ADPU160M.SYS", en setup information og en security catalog. I tillegg til dette var en fil som heter TXTSETUP.OEM og en annen som heter U160DSK1 i hovedmappen. Jeg har virkelig ingen aning hvordan disse driverne skal brukes, da jeg ikke har noen erfaring med installsjon av annet enn .exe drivere. Noen som vet hvor jeg kan få tak i andre drivere til kortet mitt, eller hva jeg evt kan gjøre for å få det til å fungere? På forhånd takk for hjelpen :-) Hadde akkurat samme scsikontroller, Det er bare å gi opp med windows 7. Det går ann å få til å mekke det til vista, men det er for stress for meg synes jeg. Xp er tingen for Adaptec 29160lp. Gav kontrolleren og 2 seagate 15k.5 146 gb til broren min da jeg skjønte at det ikkje var noe mening å få mekka det til på windows 7 og vista. Googler du litt, så finner du noe guide for å få det til på Vista, muligens så funker dette også til windows 7. Men det kan være på tide å innse at Adaptec 29160lp er for gammelt kontrollerkort og at en invistering i en ssd er lurt. ps. Jeg snakker om å installere windows på scsi da.. Kan jo også nevne at Adaptec 29160lp ikkje har driverstøtte for windows 7. Det kommer heller ikkje til å bli laget drivere av adaptec til det. Sjekk adaptec.com Endret 25. oktober 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
FWD Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Okei, takk for hjelpen:-) Hadde ikke tenkt å installere operativsystemet på hardiskene, bare få de til å fungere ved siden av de andre harddiskene. Men dersom de ikke skal lage drivere til windows 7 i det heletatt, er det vel bare å gi opp ja:-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå