Gå til innhold

Lyst til å lage egen nettside.

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle begynne å lære litt programering nå. Planen er å lage en nettside og da er det vel html og CSS som er aktuelt, det jeg lurer på er hvilken programmer jeg bør bruke. Gratis hvis det er mulig. Har nå opprettet et gratis domene på http://members.000webhost.com. Når jeg feks har lagd en nettside i et program, hvordan skal jeg legge det ut med det domenet da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fillezilla er et fint FTP program.

For kode HTML og CSS kan du bruke det du allerede har tilgjengelig(sansynligvis):

Notatblokk

Ellers kan du laste ned Dreamweaver(trail) eller kjøpe fullversjon.

Til og redigere bilder til designet anbefaler jeg:

GIMP(gratis og fint bilderedigerings program)

Photoshop(trail) eller kjøpe fullversjon.

Det er også mulig og få nedlastet fullversjonene uten at jeg skal gå noe mer inn på det.

mvh Tim

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en 100% gratis sted som siden kan ''lagres'' og som har gratis domene. Tenger også et lett gratis program til å lage nettsiden i, må også vite hvordan jeg laster opp nettsiden på domenet og den serveren. Vil gjøre det gratis i begynnelsen, så det er det samme om domenet er www.minsidehamlahamla2353645646466.com

Lenke til kommentar

Som teksteditor vil jeg anbefale Notepad++ som nevnt ovenfor her.

For ftp bruker jeg FireFTP (addon til firefox) som er lettvindt å bruke og gratis..

Da har du alt i nettleseren din mens du driver og tester ting. Siden din i en fane og FTP'en i en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...