TheNarsissist Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei, tenkte jeg skulle begynne å lære litt programering nå. Planen er å lage en nettside og da er det vel html og CSS som er aktuelt, det jeg lurer på er hvilken programmer jeg bør bruke. Gratis hvis det er mulig. Har nå opprettet et gratis domene på http://members.000webhost.com. Når jeg feks har lagd en nettside i et program, hvordan skal jeg legge det ut med det domenet da? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 For eks med http://www.smartftp.com/ Legger inn domeneinfo og trykker importer. Det finnes 1000 programmer, noen software har det innebygget som for eks dreamweaver og http://netobjects.com/ Sistnevnte er en ganske bra wysiwyg-prog Lenke til kommentar
Tim91 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 fillezilla er et fint FTP program. For kode HTML og CSS kan du bruke det du allerede har tilgjengelig(sansynligvis): Notatblokk Ellers kan du laste ned Dreamweaver(trail) eller kjøpe fullversjon. Til og redigere bilder til designet anbefaler jeg: GIMP(gratis og fint bilderedigerings program) Photoshop(trail) eller kjøpe fullversjon. Det er også mulig og få nedlastet fullversjonene uten at jeg skal gå noe mer inn på det. mvh Tim Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Kan noen gi meg en 100% gratis sted som siden kan ''lagres'' og som har gratis domene. Tenger også et lett gratis program til å lage nettsiden i, må også vite hvordan jeg laster opp nettsiden på domenet og den serveren. Vil gjøre det gratis i begynnelsen, så det er det samme om domenet er www.minsidehamlahamla2353645646466.com Lenke til kommentar
Kris Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Et fint program å lage det i er Notepad++ Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Støtter oppom Notepad++; enkelt, kjapt, gratis og med en haug av plugins, men den har ingen WYSIVIG eller "rapid prototying"-ish muligheter. Om du skal kjøpe et program er DreamWeaver ansett som markedsledende, CS4 Web Premium burde holde. Uansett hva du gjør; styr unna Microsoft FrontPage, det lager helt vanvittig rar og proprietær kode. Lenke til kommentar
program Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Frontpage er grusomt. Det tar uendeligheter å endre på koden manuelt etterpå pga. spaghettikode. Bruker stort sett gedit i Linux jeg. Hvis jeg er i Windows bruker jeg notisblokk. Endret 29. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Som teksteditor vil jeg anbefale Notepad++ som nevnt ovenfor her. For ftp bruker jeg FireFTP (addon til firefox) som er lettvindt å bruke og gratis.. Da har du alt i nettleseren din mens du driver og tester ting. Siden din i en fane og FTP'en i en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå