Hmf Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hallo Er det stor forskell på en gammel PC-skjerm(ca. 4-6år gammel tror jeg, LCD, 19tommer) i forhold til en ny PC-skjerm til ca. 1500kr? Har titta litt, fant ikke så mye om dette... Hva er ms? Vil man merke stor forskjell på å kjøpe ett nytt ett? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 MS forkortelse for millisekunder er LCD skjermen sin responstid. Raskt forklart er det hvor lang tid skjermen bruker for å la en pixel endre farge eller lysstyrke. På dagens nye LCD skjermer pleier responstiden å være mellom 2-5 millisekunder, selv ikke de billigste skjermene pleier å ha mer enn 5 millisekunder. For å gi et pekepinn hvor fort 5 millisekunder er, en honningbie bruker 5 millisekunder på å utføre et vingeslag. Når det gjelder spørsmål om det er verdt det, så kan ikke jeg annet enn å si klart ja. Jeg selv hadde en liten vanlig 4:3 skjerm på 19 tommer. Fikk så en Asus 24" 16:9 skjerm av min morfar som gave, og jeg kan si det var som dag og natt. Selv om den nye skjermen har fått middelmodig 3'ere og 4'ere i tester og havner i klassen over billige LCD skjermer, er min nye Asus skjerm totalt overlegen min gammle skjerm på absolutt alle punkter. Lenke til kommentar
Hmf Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva er det man ser i forskjell? Lenke til kommentar
Hmf Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Har kontrast noe og si? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hos meg var det generelt bildekvaliteten. I kort bedre kontrast, så ja det har litt å si. Dernest bedre farger og hudtoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå