Gå til innhold

Hvilken pumpe og kjøleveske på TT BW 735?

Anbefalte innlegg

Har et TT BigWater 735 system liggende som jeg tenkte å sette i pc`n. Eneste er det at pumpa er gåen så den trenger jeg ny. Er pumpe og tank hver for seg men koplet sammen.

Hvilken pumpe anbefaler folk? Forløpig er det kun til kjøling av cpu og kanskje ram`n etterhvert. Vil ha en pumpe som klarer litt og er stillegående. Evnt pump og tank hver for seg. Noen anbefalinger?

Lurer også på om jeg kan bruke (konsentrat) frostveske (ref bilmotor) som kjølevæske? Bør vel funke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha stillegående pumpe, så kan jeg anbefale Eheim/Aquacomputer pumpe (har en selv), de er nærmest lydløse. Vanntank og pumpe trenger ikke være direkte montert på hverandre, men alle de kjente pumpene har 3.parts tanker du kan skru på pumpeinntaket. Jeg bruker f.eks en 5.25" drev tank for å spare plass.

Om du har råd, er nytt vannkjølingssystem 100x bedre enn TT rælet.

For vann, ta en tur på appoteket og kjøp destilert vann ;).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Dette TT settet har jeg hatt liggende nytt. Kun pumpe som må byttes. Derfor gidder jeg heller ikke å kjøpe nytt. Vet godt at det noen som sliter med det settet men var ikke det jeg ville ha svar på.

Destilert vann, også kalt batteri vann får du på diverse bilrekvisita butikker...

Lenke til kommentar

Koster uansett 25-30kr på apoteket for en liter og er av farmasøytisk kvalitet. Kjølevnen blir dårligere jo mer andre stoffer som er i vannet.

Jeg startet med TT BW som fulgte med Kandalf LCS kabinettet mitt, så jeg vet hvor dårlig det er ;). Dårlig kjølingsevne, lav sirkulasjon (kanskje 150-200 L/h), bråkte pumpe, lekkasje fra pumpa, slangene var nesten så stive som plast.

Uansett har du fått en anbefaling på en stillegående pumpe ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...