viggo_mo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 God kveld til alle lesere. Om jeg har kommet i feil forumseksjon beklager jeg det, men jeg håper dere er nettopp de menneskene som har kunnskap om det jeg leter etter. Jeg er nyinnflyttet Osloborger og "spaner" rundt for å finne en såkalt "mitt utested." Det jeg leter etter er et utested som ikke er helt som det vanlige. Nå har det seg slikt at jeg er interessert i musikk fra 50- og 60 årene. Det innebærer en musikkstil som omfatter artister som: - The Righteous brothers - Ricky Nelson - Doris Day - Johnny Tillotson - Frank Sinatra - Dean Martin (favorittartist) Dette er musikk for mine ører. Jazz og swingmusikk fra "de gyldne årene." jeg vil også nevne Helmut Lotti. Om noen vet hvem han er vet de samtidig hva slags utested jeg leter etter. For å holde meg "relativt" i en kortfattet form ønsker jeg at dere der ute kan hjelpe meg å finne utesteder i Oslo som har god gammeldags musikk som en kan kose seg med utoverkvelden mens en sitter med vennlige mennesker og muligens kan slå av en dans swingdans. Nå er jeg kun 28 år, men dog... rave- og teknopuber er det stikk motsatte av min smak. er det noen der ute som kan komme i en god dialog med meg? Kanskje kan vi ta en øl, vin, brandy eller cognac på dette lokalet... om utestedet spiller Dean Martin, vel og merke. Lenke til kommentar
master air Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Bare Jazz er et sted å sjekke ut, det er dog ikke et utested, men café og platebutikk. Du kan jo spørre de ansatte der, høre om de vet noe. Noen utesteder som du spør etter vet jeg ikke om, men hvis du finner noen venligst si ifra. Det hadde vært deilig med et lite avbrekk fra de vanlige utestedene her i byen. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ser for meg at kanskje noen hotell-barer kunne passet for deg... Lenke til kommentar
viggo_mo Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Bare Jazz er et sted å sjekke ut, det er dog ikke et utested, men café og platebutikk. Du kan jo spørre de ansatte der, høre om de vet noe. Noen utesteder som du spør etter vet jeg ikke om, men hvis du finner noen venligst si ifra. Det hadde vært deilig med et lite avbrekk fra de vanlige utestedene her i byen. Bare jazz, det hørtes kurant ut. Det er ikke enkelt å komme over slike puber/utesteder/osv... Et alternativ er hotellbarer, men dog. Har vært rundt grunerløkka "spanet rundt." Får vel trekke nærmere sentrum etter hvert, så får vi se hva vi kommer over. Til deg og alle andre, takk for tips. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Grünerløkka er jo et dumt utgangspunkt... Prøv deg på vestkanten og i sentrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå