KKake Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har veldig lyst til å koble Xbox-en min opp til Live, og vil slippe å ha en nettverkskabel slengende rundt inne på rommet. Derfor vurderer jeg å kjøpe en Wi-Fi-adapter til 360-en. Problemet er jo at Microsoft sin adapter er svindyr i det fleste fysiske butikker (600,- - 700,-), og det er jo umulig å bruke en vanlig adapter. Finnes det noen uorginale adaptere jeg kan bruke, eller et sted jeg kan kjøpe Microsoft sin adapter fra, uten å måtte bruke noe særlig mer enn 300,- til 400,- på den? Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Henger meg på denne tråden her jeg også. Er surt å betale 700kr for en liten wifi sak. Er jo omtrent det samme som en ny xbox koster! Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Netshop selger det til 495,-. Fysisk i butikk vil du neppe få det billigere. Men Microsoft slipper snart et nytt trådløst adapter med støtte for 802.11n som etter sigende skal dette få samme pris som nåværende adapter. Dagens adapter skal så bli billigere. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har veldig lyst til å koble Xbox-en min opp til Live, og vil slippe å ha en nettverkskabel slengende rundt inne på rommet. Derfor vurderer jeg å kjøpe en Wi-Fi-adapter til 360-en. Problemet er jo at Microsoft sin adapter er svindyr i det fleste fysiske butikker (600,- - 700,-), og det er jo umulig å bruke en vanlig adapter. Finnes det noen uorginale adaptere jeg kan bruke, eller et sted jeg kan kjøpe Microsoft sin adapter fra, uten å måtte bruke noe særlig mer enn 300,- til 400,- på den? du kan jo koble den til den pcen din? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Prøvde på det, altså, å opprette en bro mellom LAN-porten på PC-en, der Xbox-en var koblet i, og WLan tilkoblingen på PC-en. Fikk det ikke til. Men om Microsoft kommer med ny adapter snart, så kan den de har nå bli akutell. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du må huske å krysse av for at andre enheter kan få tilgang til internett igjennom PC`en din. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er gjort, skjedde ikke noe mer. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Bruker en hjemmelagd løsning selv, flashet WRT54GL med tredjepart firmware og satt den opp som wifi bro, like dyr som ms sin wifi adapter men denne gir wifi tilgang til alt som har kablet ethernet. Tar tid å sette opp med flashingen og nettverks innstillinger men helt klart vært tiden og pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå