Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

win32k.sys bluescreen, OFTE!

Anbefalte innlegg

Hei! har for et par mnder siden fått "gamle" pc-deler av min bror, som jeg da satt inn i datamaskinen min (hovedkort, RAM,GPU,PSU,CPU).

etter jeg fikk alt dette inn, har jeg vært plaget med WIN32k.sys bluescreen, og diverse andre (noen ganger: Irql_not_less_or_equal, og en rar en idag (første gang: An attempt was made to write to read-only memory). brorn min hadde også dette problemet, men fant aldri ut / gadd aldri fikse det, men tror det kan komme av hovedkortet, siden han kjøpte et helt random billig for 500kr.

Etter tips har jeg fått svar at folk vil tro at det er skjermkortet (xfx 8800 gtx), som gjør dette (rammet på den?). Har BARE fått bluescreen's når jeg spiller!, og en gang når jeg lot pcen stå på over natten (hadde en film på).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første BSOD du lister opp kan være forårsaket av nesten hva som helst, skjermkort driver, minne, antivirus, driver for mus, etc.

Ikke lett å si, det behøver ikke å være skjermkortet, de kan også forårsakes av feil innstillinger i BIOS. Du kan lese litt om Irql_not_less_or_equal feil her.

Prøv å komme deg inn i BIOS og sett alt til Default settings. Hvis mulig, oppdater BIOS til siste versjon som er 1404. Lastes ned fra Asus support.

De siste BSOD, dxgkrnl.sys, har med DirectX å gjøre. Du kan prøve å oppdatere DirectX og muligens skjermkort driveren din.

By the way, hvis du har 2 RAM brikker, skal de stå i de gule slotene hvis jeg ikke tar feil.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

tror jeg fant feilen. googlet om at hovedkortet ikke likte Corsair brikker (det jeg har), og det ikke likte å ha i bruk alle 4 slottene (noe jeg hadde...). tok bort 1 idag, og har ikke hatt bluescreen på 12 timer! (6 timer HARD gaming og!)

Lenke til kommentar
tror jeg fant feilen. googlet om at hovedkortet ikke likte Corsair brikker (det jeg har), og det ikke likte å ha i bruk alle 4 slottene (noe jeg hadde...). tok bort 1 idag, og har ikke hatt bluescreen på 12 timer! (6 timer HARD gaming og!)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...