Gå til innhold

Playstation 3 leser kun dvd/cd

hallyboy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med min 60 gb, Sony playstation 3.

Hvis jeg putter i en blueray cd av et slag (spill/film), sliter den med å finne discen.

I blandt finner maskinen spillet/filmen, men den klikker også i loadingen tidlig i spillet, og når jeg restarter igjen da, finner den ikke spillet/filmen.

Dette har pågått siden i går, og jeg begynner å bli litt frustrert.

Noen som kan ha noe peiling på hva jeg kan gjøre, og hva som er problemet?

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjansene er store for at Blu Ray drevet tok kvelden, da må du kontakte nordisk film med tanke på reparasjon. Hvis du har kjøpt ps3'en i utlandet, så råder jeg deg til og heller kjøpe deg en ny norsk ps3. Du kommer til og tape tid og penger ved og stresse med post, porto og mails hit og dit om du kjøpte den i et annet land.

Tviler sterkt på at du får tilbake en PS3 med PS2 kompatibilitet, etter hva jeg har hørt på forumet her har noen brukere fått en PS2 som kompensasjon, men ikke ta det for gitt..

Lenke til kommentar

Bluray laseren din er ødelagt eller feiljustert, og må sikkert sendes til reperasjon.

Har hørt om ett tilfelle hvor en hadde ditt problem, etter en reperasjon, men han kunne midlertidig fixe det med å trykke på av power-knappen bak på PS3, og starte spillet med disken inni. :-/

Men det var bare en midlertidig løsning, neste gang han byttet plate så mistet han PS3'en sin bluray-lesing igjen, og måtte gjøre samme prosses omigjen for å spille ett annet spill.

Han sendte den til Sony istedenfor.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Maskinen er kjøpt i Norge.

Hadde den på reprasjon i fjor vinter en gang, hvor det også var noe galt med lasern, men da kjente den ikke igjen noen cder i det hele tatt.

Maskinen er kjøpt 17.11.07

Reprasjon ble utført 10.10.08

Jeg har vel kanskje ikke noe garanati lenger på den da?

Har jeg noen annen forbrukerrett for å få fiksa maskinen da? med tanke på at feil bare har oppstått, uten at jeg direkte har påført maskinen skade.

Hilsen Thomas

Lenke til kommentar

Hvis den er kjøpt 17.11.07 så har du jo fortsatt garanti igjen (2år). Har også 5års reklamasjon. Husk også at hvis du har feks fått byttet laser så har du nye 2 års garanti på denne delen, selv om maskina skulle være over garantitid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...