fredrikoines Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg vet det er mange slike tråder fra før av, men jeg har lyst til å ha en som er "skreddersydd" for meg Her er da fakta om meg, både som spiller og personlighet. Jeg spiller sentral midtbane, ble 15 år for noen uker siden, god arbeidsmoral (gir alltid 100%), går hardt men fair inn i taklingene, har overblikk (har veldig mange målgivende pasninger iløpet av en sesong + at jeg scorer mye for å være midtbane), moden for alderen, presis skuddfot/pasningsfot (både korte og lange baller), god teknikk og god spilleforståelse. Laget jeg spiller på har 4 treninger i uka + en styrke/kondisjonstrening i uka + at jeg pleier å være ca. 7-8 timer i snitt alene i uken på en kunstgressbane i nærheten av der jeg bor, der jeg æver meg på skudd og teknikk. Men fordeom føler jeg at dette ikke er godt nok med trening for å nå de målene jeg vil nå. I tilleg til alt dette har jeg lyst til å begynne med løpetreninger + styrketreninger (jeg har såklart sånne småe armvekter med 5 kg på hver) der jeg både blir raskere i bena og får bedre kondisjon. Er det noen da av dere som har lyst til å skrive et bra treningsprogram skreddersydd for meg, for å bli bedre i alt det jeg er god i fra før, der det står hvordan de forskjellige øvelsene skal utføres + hvor lang tid jeg skal holde på med dem? Takker for svar på forhånd, og jeg håper på serriøse svar. Endret 24. oktober 2009 av fredrikoines Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Begynn med skikkelig styrketrening, finn deg et godt nybegynnerprogram noe ala Stronglift 5x5. Du er vel utenfor sesongen nu? Supert å kjøre skikkelig styrkeprogram fra til serien starter. Lenke til kommentar
fredrikoines Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 jepp, er utenfor sesongen og jeg har lyst til å komme i knallform til neste sesong + at vi skal være med i en turnering der vi kan møte Bodø Glimt's a lag, så jeg er veldig gira på å komme meg i form, så bare kom med flere innspill Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Noe laget mitt brukte var å ha personlige samtaler med trenerene, der de sier hva du bør bli bedre på og hvordan jobbe med dette Fks, raskere steg og akselerasjon, spring FORT opp en trapp, da får du fart på føttene Lenke til kommentar
fredrikoines Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 går det ant å stå i ro og ta småe raske steg, nesten som å steppe på bakken, for å få opp aks og fart? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 For meg høres dette ut som nok trening for en 15-åring som vil satse. Husk at kvalitet på treningen er mye viktigere enn antall økter, 1 fokusert og motivert økt i uka er bedre enn 3 som er halvveis. I den alderen du er nå kan det være lurt å begynne med ting som periodeplaner, årsplaner, utviklingstrapp, kapasitets- og arbeidkravsanalyse osv. Har du gjort dette? Du skriver ikke noe om hurtighet og utholdenhet når du ramser opp dine sterke sider. Dette er noe du bør trene hardt på. Hvis du vet hva du løper på 30-meter og utholdenhetstester som beep eller coopers, så kunne det vært interessant å sett. Dette er MYE viktigere enn styrke, og bør prioriteres mye høyere. Lenke til kommentar
fredrikoines Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Kapasitets og Arbeiskravsanalyse, og utviklingstrapp osv. er noe jeg aldri har prøvd, men gjerne kunne tenkt meg å prøve. Når det gjelder hurtighet og utholdenhet er dette noe jeg prøver å trene opp, men som jeg trenger hjelp med å finne treningsmetoder osv. Jeg går nå i 10. klasse, men i 8. husker jeg at jeg løp 3000 meter på 12 min på coopertesten, noe jeg tror jeg kommer til å ha forbedret kraftig hvis jeg prøver nå. rett etter coopertesten så løp vi 60 meter og da sprang jeg på 9.6 så jeg har mye å gå på når det gjelder hurtighet, men jeg var veldig sliten da. Noen treningsmetoder dere vet om som dere kan dele med meg ;-D? Lenke til kommentar
BRØD Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Kapasitets og Arbeiskravsanalyse, og utviklingstrapp osv. er noe jeg aldri har prøvd, men gjerne kunne tenkt meg å prøve.Når det gjelder hurtighet og utholdenhet er dette noe jeg prøver å trene opp, men som jeg trenger hjelp med å finne treningsmetoder osv. Jeg går nå i 10. klasse, men i 8. husker jeg at jeg løp 3000 meter på 12 min på coopertesten, noe jeg tror jeg kommer til å ha forbedret kraftig hvis jeg prøver nå. rett etter coopertesten så løp vi 60 meter og da sprang jeg på 9.6 så jeg har mye å gå på når det gjelder hurtighet, men jeg var veldig sliten da. Noen treningsmetoder dere vet om som dere kan dele med meg ;-D? Yes,du må virkelig jobbe med hurtigheten, veldig viktig når du spiller fotball.. satser selv ikke på fotball men. løp i 8kl 7.9 i 60M [venstrebekk] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå