Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg skal kjøpe meg en god gaming pc. Jeg har vært litt rundt omkring og kikket etter pc på feks komplet.no Men jeg trenger litt hjelp til og finne en god pc, som tåler alle spill og er en god pc. Hvis dere har en pc som koster litt mere, så tar jeg gjerne imot forslag! På forrhånd takk Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Skal du bygge selv? Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Dt kan jeg godt gjøre med nød, men helst ikke. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Vil anbefale å bygge selv, du får mye mer får pengene. Noe serlig bedere enn dette får du ikke til 14k http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=105854 Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ettersom jeg ikke er så pro på pc, vil jeg gjerne ikke bygge selv. Er det eventuelt noen annen måte? Det er ingen forslag fra f. eks komplett eller noe sånn at de kan bygge pcen for meg? Takk for svar. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Bare sånn at det er sagt, det å bygge en pc tar ikke lang tid å lære seg hvis man går inn for det. Søk litt rundt så lærer du det fort Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har en kompis som er god i pc. Han kan sikkert bygge får meg. Så og bygge en pc er best? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Les gjennom dette og/eller dette. Der har du vel det grunnleggende du trenger for å kunne bygge en pc. Og ja, mye billigere å bestille i deler. Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Tusen takk Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Men hva kan skje hvis man gjør en feil? Vet at jeg spør mye. Men det er ikke så ofte jeg kjøper nye pc. Men trenger en ny en nå. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Men hva kan skje hvis man gjør en feil? Vet at jeg spør mye. Men det er ikke så ofte jeg kjøper nye pc. Men trenger en ny en nå. Er ikke så mye som kan gå galt egentlig... Bruk antistatisk armlenke http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36144%3br:pg bygge guide: http://www.techpowerup.com/articles/other/144 Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Åja, så hvis man bare følger guiden så blir det bra? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Åja, så hvis man bare følger guiden så blir det bra? skal det:p du kan jo se litt på filmer på utube av folk som bygger osv. Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ah, oki. Har du bygget selv? Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvordan pc bygde du? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvordan pc bygde du? Hva mener du? Nesten samme som den jeg satt sammen for deg i noen poster opp... Lenke til kommentar
Hoffmaister Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Åja, ok. Har du forslag på en bra skjerm også? Endret 24. oktober 2009 av Hoffmaister Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Åja, ok. Har du forslag på en bra skjerm også? Maks pris? Denne er bra... http://www.dustinhome.no/pd_5010317506.asp..._prisguide_1517 Lenke til kommentar
siindre Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Å bygge en PC er relativt enkelt ja. Men det er ikke barebare å gjøre det aleine uten erfaring første gangen. Så hvis du skal bygge PC for første gang og du er aleine så må du rydde for planer resten av dagen og belage deg på at kvelden kan bli lang. Ser at de over meg allerede har satt deg i gang med guider og slikt. Om noe kan gå galt? Masse kan gå galt. Men det er bare hovedsaklig tre ting som kan ødelegge komponentene dine. Den ene er statisk elektrisitet, ett tips her: Skru inn strømforsyningen i kabinettet først, plugg i stikkontakten men ha strømforsyningen av med den bryteren bak. Hvorfor? Jo fordi den er grunnet, så hver gang du tar på aluet i kabinettet risikerer du ikke å zappe noen deler. Den andre tingen som kan ødelegge komponentene dine er den termiske pastaen. Den skal mellom cpu og kjøler for å skape best mulig kontakt og varmeoverføring. Ikke gris til med denne, jeg har ødelagt ett hovedkort fordi pastaen kom nedi sokkelen og jeg fikk det ikke vekk. Den tredje feilen som kan ødelegge komponenter skjer ved at du er for hardhendt eller klomsete. Med andre ord, ikke mist noe, ikke bøy noe, ikke lag kladdemerker på sokler og vær forsiktig når du skal dytte på plass ting som krever at du tar litt i. Rambrikkene er ett strålende eksempel på det, de krever ett godt trykk for å klikke på plass i hovedkortet, men ikke trykk så hard at hovedkortet bøyer seg og du ødelegger noe. Trykk forsiktig og hardere og hardere, men jevnt, til det klikker. Les godt på strømforsyningen og hvilke strømkontakter som skal hvor. Du kan ikke ødelegge noe ved å koble feil, men det kan ta litt tid hvis du ikke vet hva som skal hvor. Lykke til, og spør om hjelp hvis du trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå