godingen00 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei. Er en gutt på 16 år som skal trene bra en stund fremover. Jeg trenger hjelp til å sette opp et bra program. Noen av dere må hjelpe meg. Jeg vil hvertfall ha med øvelser som; Benkpress Knebøy Markløft Militærpress Dips Pullups Situps Disse øvelsene vil jeg ha med i programmet. Kan dere hjelpe meg med å sette opp et program? Jeg vil ha enkelte muskelgrupper prioretert etter dager. F.eks Bryst biceps den ene dagen med øvelser. Ta med de øvelsene som står over her. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Foror Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1060728 kan kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Takk for svar. Synes det er vanskelig å velge og litt hardt å forstå når det er engelsk. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å sette opp et program som går over 3-4 dager? Med 2-(3?) muskelgruppe hver dag. Benkpress Markløft Knebøy Militærpress Pullups Situps Dips Spesielt disse øvelsene liker jeg , og alle de 4 store baseøvelsene er regnet med. Jeg er ikke så nybegynner at jeg aldri har trent før, jeg har trent lenge, men føler det er på tide med et ordentlig program jeg kan følge. Håper noen kan hjelpe meg. Drømmer om at noen kan sette opp et program med meg med disse øvelsene fordelt på dager og muskelgrupper, i tillegg til noen andre? Hvis dere har noen favoritter. Glemte å skrive at jeg vil øke både i styrke og i muskelmasse, men vil først og fremst bli sterkere. Endret 24. oktober 2009 av godingen00 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Stronglifts 5x5, du bytter ut push ups med dips og dropper sittups. Og så er du i boks Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Blir det: Workout A: Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Dips 3xF Situps Workout B: Knebøy 5x5 Militærpress 5x5 Markløft 1x5 Pullups 3xF Planken Blir altså sånn? Vil ikke ha med roing på workout A, ikke spør hvorfor, kan du finne en annen øvelse ? Og hvordan skal dette trenes? Bare 2 ganger i uka? Skjønte ikke på nettstedet. Kan du sette opp: Mandag: Onsdag: Fredag: Feks? Kan trene opptil 7 dager i uka, forresten Øvelsene jeg spesielt elsker og vil bli god i er benk spesielt. Har tester på skolen. Så hvis jeg kan trene det 2-3 ganger i uka hadde det vært bra. Takk! Endret 24. oktober 2009 av godingen00 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Kutt ut sit-ups, sjølv med god teknikk er dei dårleg for ryggen og gir lite utbytte. Les veiledninga som Foror linka til, før du har gjort det kan du ikkje forvente meir hjelp frå meg hvertfall. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er en excel fil på websiden med 12 ukers program. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Vil ikke ha med roing på workout A, ikke spør hvorfor, kan du finne en annen øvelse ? «Inverted Rows» er langt fra å sitte i en båt og ro. Hvis du etter å ha søkt øvelsen opp på youtube allikevel vil bytte, søk opp «Power Clean» eller «Barbell Rows». Kjør Stronglifts i minimum 2 mnd. før du evt. begynner å endre på det. Unntaket er Push-Ups med Dips hvis du er sterk nok og Inverted Rows. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) http://www.myrevolution.no/artikkel/myo-re...basisversjon/1/ slik ville jeg gjort det: Dag 1 knebøy Benkpress Roing foroverbøyd Bicepscurl Legger (sittende) Dag 2 Markløft Skulderpress Chins eller nedtrekk Smal benkpress eller dips for triceps Mage Dag 3 Benkpress: Foroverbøyd roing beinpress: Bicepscurl Legger (stående) eller et 5x5 program ganske enkelt http://www.myrevolution.no/artikkel/5x5---...sse---del-1/13/ Endret 27. oktober 2009 av creaT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå