Gå til innhold

Hjelp til styrkeprogram

Anbefalte innlegg

Hei. Er en gutt på 16 år som skal trene bra en stund fremover. Jeg trenger hjelp til å sette opp et bra program. Noen av dere må hjelpe meg.

Jeg vil hvertfall ha med øvelser som;

Benkpress

Knebøy

Markløft

Militærpress

Dips

Pullups

Situps

Disse øvelsene vil jeg ha med i programmet. Kan dere hjelpe meg med å sette opp et program? Jeg vil ha enkelte muskelgrupper prioretert etter dager. F.eks Bryst biceps den ene dagen med øvelser. Ta med de øvelsene som står over her.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Synes det er vanskelig å velge og litt hardt å forstå når det er engelsk. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å sette opp et program som går over 3-4 dager? Med 2-(3?) muskelgruppe hver dag.

Benkpress

Markløft

Knebøy

Militærpress

Pullups

Situps

Dips

Spesielt disse øvelsene liker jeg , og alle de 4 store baseøvelsene er regnet med. Jeg er ikke så nybegynner at jeg aldri har trent før, jeg har trent lenge, men føler det er på tide med et ordentlig program jeg kan følge. Håper noen kan hjelpe meg. Drømmer om at noen kan sette opp et program med meg med disse øvelsene fordelt på dager og muskelgrupper, i tillegg til noen andre? Hvis dere har noen favoritter.

Glemte å skrive at jeg vil øke både i styrke og i muskelmasse, men vil først og fremst bli sterkere.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Blir det:

Workout A:

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Dips 3xF

Situps

Workout B:

Knebøy 5x5

Militærpress 5x5

Markløft 1x5

Pullups 3xF

Planken

Blir altså sånn? Vil ikke ha med roing på workout A, ikke spør hvorfor, kan du finne en annen øvelse ? Og hvordan skal dette trenes? Bare 2 ganger i uka? Skjønte ikke på nettstedet. Kan du sette opp: Mandag: Onsdag: Fredag: Feks? Kan trene opptil 7 dager i uka, forresten :)