TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ta en titt på MinWin. Baserer seg på den tankegangen. Om det blir noe av for annet enn servere vet jeg ikke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 279MB minneforbruk er for mye i dag? 5% av 4GB? Mye? Vi sitter ikke på maskiner med 512MB RAM lengre... Du kan i det minste prøve å tenke forbi nesetippen din. Netbook er vel nevnt omtrent 20 ganger i denne tråden allerede, og etter det jeg vet blir de som oftest levert med 1 GB RAM.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Har brukt min netbook med 1GB minne på en Windows 7 Ultimate i en ukes tid. Gikk absolutt strålende og uten problemer. Oppgraderte til 2GB etter en stund. La ikke merke til noen spesiell stor forskjell. Iallefall ikke dramatisk. Endret 25. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hmmm, jeg burde jo kanskje se hvor mye Windows 7 HP, Pro og Ultimate bruker av minne på samme virtuelle pc. Kanskje Windows 7 totalt sett er lite minne krevende. På min bærbare bruker W7 Pro 64bit ca 1.7 GB med minne uten at jeg kjører annet enn Firefox og alle drivere og bakgrunnsprogrammer. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du bør lese litt om hvordan Windows 7 behandler minne. XP er gammeldags og kan ikke sammenlignes på den fronten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 1,7 gig? Da slår jeg meg ifra tanken om å kjøpe Win7 iallefall. Har 4 gig uten mulighetet for å installere mer på samme hk. Jaja Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 På min stasjonære ligger den på litt i underkant av 900 MB RAM når alt står stille og ingen program er i gang. På min netbook bruker den ca 400 MB i samme stadiet. 279 vil jeg si er meget bra, og ca. det samme som Easy Peasy brukte på samme maskinen. Hvis du ikke vil oppgradere til XP fordi du er så redd for at all RAM-en din skal nesten bli brukt opp kan du tenke deg følgende: De aller fleste 32-bit programmer er ikke i stand til å bruke med enn 2 GB RAM (fordi de kompileres uten Large Address Aware) Så selv med 1.7 i bruk har du fortsatt nok til å kjøre ditt favorittspill med Direct3D 11 som bonus. Jeg vil ihvertfall vurdere å legge inn starter på denne netbooken for å bytte vekk fra RC som ligger på den nå. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) 1,7 gig? Da slår jeg meg ifra tanken om å kjøpe Win7 iallefall. Har 4 gig uten mulighetet for å installere mer på samme hk. Jaja Det var mens jeg kjørte XP Mode. Har nå fjernet XP Mode og da bruker W7 Ultimate 64bit 1.14 GB med virus prog, Office, Firefox,Truecrypt, internet download manager og litt annet kjørende. (42 prosesser) Så 1.7 GB var nok litt høyt ja. Endret 26. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 1,7 gig? Da slår jeg meg ifra tanken om å kjøpe Win7 iallefall. Har 4 gig uten mulighetet for å installere mer på samme hk. Jaja Du kan ikke sammenligne minneforbruk i et moderne OS med f.eks. XP. Ikke sammenlignbart. Windows i dag bruker minnet som cache og vil dermed logisk nok vise at det bruker mer minne. Men dette er bare en god ting. Minne i dag er til å brukes, ikke kastes vekk som med Windows før Vista. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ah, da var det jo mer akseptabelt. Men føler alikevel at jeg trenger mer ram for å kjøre W7. Har allerede en pc som er treg nok(med XP). Men såklart tar W7 mer, pc'en min er bare ikke "klar" for det føler jeg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 1GB er tilstrekkelig for Windows 7. Ikke ideelt, men det går faktisk bra nok. Windows XP kjører greit med 512MB, men personlig liker jeg også minst 1GB der. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 1GB er tilstrekkelig for Windows 7. Ikke ideelt, men det går faktisk bra nok. Windows XP kjører greit med 512MB, men personlig liker jeg også minst 1GB der. Mer er alltid bedre ^^ Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har ikke Windows 7 Starter den teite sperra på å ha max 3-4 programmer oppe da? I såfall er det utelukket. Men hvis det ikke har dne sperra, da vurderer jeg å kjøpe det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg fikk akkurat startet 10 programmer på min starter versjon, dog de fleste av disse er Windows programmer, så vet ikke om den lar deg starte kun 4 programmer fra andre produsenter enn Microsoft, eller om det er en sperre på 4 programmer totalt, og da stemmer ikke det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har ikke Windows 7 Starter den teite sperra på å ha max 3-4 programmer oppe da? I såfall er det utelukket. Men hvis det ikke har dne sperra, da vurderer jeg å kjøpe det. Det var en sperre på 3 programmer (gjaldt ikke antivirus o.l.). Nå er den derimot blitt fjernet. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ahh. Mulig det blir Win 7 Starter på min AAO A110L da. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ahh. Mulig det blir Win 7 Starter på min AAO A110L da. Problemet er vel bare at du ikke får tak i W7 Starter, om du ikke kjøper en ny pc med Starter installert....ingen selger W7 Starter så vidt jeg kan se. Det er kun beregnet til OEM produsenter... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Finnes alternative måter. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Bleh, fant selvfølgelig ut at det ikke går an å skifte skrivebordsbakgrunn i W7 Starter etter å ha bestillt PC med starter =\ Seriøst, hvor idiotisk klarer MS å bli? Tipper neste OS fra MS sin basic utgave ikke har Start-meny, da må du kjøpe ultra-premium blabla. Blir Ultimate på meg istedefor da, til den nette sum av kr 0,- Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Et 5s søk på Google har gitt deg svaret før du bestilte: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå