kitzo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Problem: PC'n var på, men var av når jeg kom tilbake. Den gir ingen tegn til liv når jeg trykker på power-knappen. Ikke vært strømbrudd. Ingen tegn til lys, vifter som starter eller lignende. På-knappen lyser og strømforsyningen piper. I utgangspunktet tenker jeg det er strømforsyningen, men før jeg sender den i retur på garanti vil jeg gjerne ha synspunkter på om feilen kan ligge andre steder, kan de være hovedkort/CPU? Strømforsyningen er: Hiper Type-R 530W Sort Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Problem: PC'n var på, men var av når jeg kom tilbake. Den gir ingen tegn til liv når jeg trykker på power-knappen. Ikke vært strømbrudd. Ingen tegn til lys, vifter som starter eller lignende. På-knappen lyser og strømforsyningen piper. I utgangspunktet tenker jeg det er strømforsyningen, men før jeg sender den i retur på garanti vil jeg gjerne ha synspunkter på om feilen kan ligge andre steder, kan de være hovedkort/CPU?Strømforsyningen er: Hiper Type-R 530W Sort Jeg tror, av det jeg har lært om PC ivertfall, at dette ikke kan være CPU. Ville ikke TRO det er hovedkort heller! Har du gjort noe så enkelt så å åpne toweret, sjekke at de to kontaktene fra start og reset bryterene til hovedkortet (vanligvis rett under SATA-tilkoblingene nederst) er skikkelig i? Det er to ganske små plugger, 2-pins! Ikke uvanlig at disse detter av om de ikke er satt helt på. Prøv det, så skal jeg oppdatere her inne ofte for å se hva du svarer, mens jeg leter etter svar Endret 24. oktober 2009 av NatroN Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvis ingen vifter, inkludert strømforsyningen starter, er det nok strømforsyninga som er gåen. Det skjedde helt plutselig med min PC forrige helg. Fikk en ny 600W så var den oppe og gikk igjen. Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg tror, av det jeg har lært om PC ivertfall, at dette ikke kan være CPU. Ville ikke TRO det er hovedkort heller! Har du gjort noe så enkelt så å åpne toweret, sjekke at de to kontaktene fra start og reset bryterene til hovedkortet (vanligvis rett under SATA-tilkoblingene nederst) er skikkelig i? Det er to ganske små plugger, 2-pins! Ikke uvanlig at disse detter av om de ikke er satt helt på. Har vært inne, kontakter er påkoblet og OK. Har riktignok ikke sjekket kontaktene på bryteren. Men uansett om disse hadde ramlet av - maskinen ville vel ikke skru seg av om de ramelet av. Man ville bare ikke fått skrudd den av tenker jeg(ved å holde power-knappen inne), men jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvis ingen vifter, inkludert strømforsyningen starter, er det nok strømforsyninga som er gåen. Det skjedde helt plutselig med min PC forrige helg. Fikk en ny 600W så var den oppe og gikk igjen. Lyset på hovedkortet er ikke på og viften(e) til strømforsyningen går heller ikke. Holder en knapp på at det er den ja. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Strømforsyningen piper - da er vel det et ikke så godt tegn..... Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Har kortsluttet pinne 14 og 15 på fra strømforsyningen uten at den starter, da skulle det ikke være tvil lenger. Strømforsyningen har tatt kvelden. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har kortsluttet pinne 14 og 15 på fra strømforsyningen uten at den starter, da skulle det ikke være tvil lenger. Strømforsyningen har tatt kvelden. Nei må nesten si meg enig der! Regner med det blir en garantisak uansett, og forhåpentligvis ikke store kostnadder for deg! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå