Gå til innhold

Hvor kommer denne irrasjonelle frykten mot vaksiner fra?

Anbefalte innlegg

Uansett, tror man bør la avgjørelsen ligge hos dem som har peiling, istedet for å være så nervøs og skeptisk til alt. Eneste argumentene jeg kan se imot er:

-ikke testet godt nok. Noe som er et fair nok argument. Vanlige vaksiner tar år, men det har man jo ikke tid til med denne.

Dette er ett av argumentene jeg også har grublet litt på. Men testing av vaksiner mot sesonginfluensa kan umulig ta "år" - da ville de ikke vært like nyttige. Og nå husker jeg ikke hvem som sa det, men det er blitt sagt at svineinfluensavaksinen er ganske lik sesonginfluensavaksiner - som man har en god del erfaring med. I dagens (lørdag) Bergens Tidende hadde de grafikk som viste mulige bivirkninger av svineinfluensavaksinen, samt det ble angitt hvor vanlige de er. Farmasøytfirmaene famler ikke helt i blinde, og trolig inneholder heller ikke vaksinene deres skummel nanoteknologi med "kill switches". :roll:

Så svineinfluensavaksinen er blitt testet, både direkte og "indirekte". Det får bli opp til den enkelte å vurdere om den er blitt testet godt nok, men det hadde vært greit om folk kunne ta den beslutningen basert på fakta, ikke menneskers paranoide vrangforestillinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ventet på at en slik en som Ebeneser skulle poste i tråden..

Du er ikke noe forskjellig fra han jeg kjenner. Jeg blir daglig kalt ignorant og blir fortalt at jeg må åpne øynene mine og se sannheten.

Ironisk nok skjønner ikke dere at hele deres oppfatning av virkeligheten er helt på tryne og skeiv.

Dere lever i konstant frykt siden regjeringen er jo de mest psykopatiske jævlene som har eksistert.

Ta en dæsj ufoer, eldgamle Mayans, litt ww2 historie / Hitler, eugenics etc så blir det så spaca og far out at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si.

Men for all del, slutt å kall deg selv "opplyst", det blir så teit at jeg hakke ord.

Endret av coax
Lenke til kommentar

Orka ikkje å lese heile tråden.

Dei to store årsakane til at folk er redd forvaksiner er vel gjerne fordi vaksiner kan fororsake mange av dei samme symptoma som sjukdommen sjølv. Den andre er vel gjerne konserveringsmiddelet som blir brukt i mange vaksiner, kvikksølv.

Lenke til kommentar

Du er ikke noe forskjellig fra han jeg kjenner. Jeg blir daglig kalt ignorant og blir fortalt at jeg må åpne øynene mine og se sannheten.

Ironisk nok skjønner ikke dere at hele deres oppfatning av virkeligheten er helt på tryne og skeiv.

Dere lever i konstant frykt siden regjeringen er jo de mest psykopatiske jævlene som har eksistert.

Ta en dæsj ufoer, eldgamle Mayans, litt ww2 historie / Hitler, eugenics etc så blir det så spaca og far out at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si.

Men for all del, slutt å kall deg selv "opplyst", det blir så teit at jeg hakke ord.

OK

ja polio vaksinen funka. derfor skal jeg ta all slags mulig drittvaksiner fordi det gjør verden till ett bedre og tryggere sted.

at noen kunne våge å tro på konspirasjoner. de burde bures inne

1+

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Orka ikkje å lese heile tråden.

Dei to store årsakane til at folk er redd forvaksiner er vel gjerne fordi vaksiner kan fororsake mange av dei samme symptoma som sjukdommen sjølv. Den andre er vel gjerne konserveringsmiddelet som blir brukt i mange vaksiner, kvikksølv.

Man kan få en reaksjon som gjør en småsjuk noen dager ja (immunsystemet reagerer selv om vaksinen ikke er noen trussel mot kroppen). Kvikksølv er sjeldent i bruk, men det er ufarlig når det er det til vaksinebruk.

AtW

OK

ja polio vaksinen funka. derfor skal jeg ta all slags mulig drittvaksiner fordi det gjør verden till ett bedre og tryggere sted.

at noen kunne våge å tro på konspirasjoner. de burde bures inne

1+

Det er ikke spesielt rart folk er skeptiske når du poster fra websider som rører med a WHO vil drepe alle vha vaksiner og annet tull, det er så utrolig far-fetched og lite sannsynlig. Og det er ihvertfall ikke i nærheten av rasjonelt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg slutter ikke å la meg fascinere av hvor hjernevasket den norske befolkningen er.

Antageligvis verdens ledende på det feltet.

Fortsett å tro på løgnene i lala-land dere, fortsett å tro på den ofisielle versjonen av alt som er, fortsett å tro at myndighetene kun ønsker dere godt.

bææææ-hæ-ææææ

Lenke til kommentar
Jeg slutter ikke å la meg fascinere av hvor hjernevasket den norske befolkningen er.

Antageligvis verdens ledende på det feltet.

Fortsett å tro på løgnene i lala-land dere, fortsett å tro på den ofisielle versjonen av alt som er, fortsett å tro at myndighetene kun ønsker dere godt.

bææææ-hæ-ææææ

Det er jo interessant at du ser på det som å være hjernevasket at man støtter seg til seriøs forskning, at man skjønner hvor villt usannsynlig slike massive enorme konspirasjonsteorier er, og ber om solide bevis for så kraftige påstander. Mens det derimot ikke er å være hjernevasket å sluke alt rått fra tilfeldige nettsider eller youtube-videoer.

AtW

Lenke til kommentar

Tillater meg å stille det samme spørsmålet angående influensaen...

Hvor kommer denne irrasjonelle frykten for svineinfluensa fra?

503x.jpg

TAR SELVKRITIKK: Overlege Bjørn Iversen ved Folkehelseinstituttet mener mye av dramatikken rundt svineinfluensaen har vært overdrevet. - Men glem ikke at folk fortsatt dør av denne sykdommen, sier Iversen.

Dødelighetstallene viser at 0,05 prosent av dem som blir syke dør.

— Det er lavere enn ved vanlig sesonginfluensa, sier Iversen.

Dagbladet har sett på statlige utgifter og investeringer gjort i forbindelse med svineinfluensa-frykten.

Regninga ligger foreløpig på 1 109 625 000 kroner.

http://www.dagbladet.no/2009/09/07/nyheter...tuttet/7987832/

Årlig dør 6 700 norske kvinner og menn av røyking, i gjennomsnitt taper de 11 leveår. Dette og mye mer finner du i Folkehelseinstituttets ferske rapport om røykedødsfall og tapte leveår.

Synes strengt talt at det er noe irrasjonelt å pumpe ut 1 109 625 000 kroner på en vaksine som i følge Folkehelseinstituttet er mindre dødlig enn vanlig sesonginfluensa og røyking.

Bø!

evil-pig.jpg

Lenke til kommentar
Som nevnt, så er det mulig å argumentere rasjonelt for at vaksinen ikke er verd kostnaden og bryet, men det er ikke poenget mitt, poenget er denne frykten folk har mot vaksiner, både svineinfluensa og andre.

AtW

Hvilke andre vaksiner sikter du til da?

Jeg har aldri hørt om noe generell frykt for vaksiner...???

Alle medikamenter har bivirkninger og folk kan reagere forskjellig på de.

Jeg ser derfor ikke noe galt i å være litt tilbakeholden med å pumpe kroppen full av kemikalier uten at det strengt talt er nødvendig uansett om det måtte være hasj, vaksine, amfetamin, paracet eller en "natta-diazepam".

Nå er det en del dødsfall og andre lidelser som direkte og inndirekte er knyttet til vaksinen, så det kan være greit å følge med på hva leger og forskere finner ut angående dette.

Som Ebeneser er inne på så har det vært spennende å ha sett en tilsvarende statistikk over hvor mange som har dødd som følge av komplikasjoner relatert denne vaksinen.

Lenke til kommentar

kanskje jeg også skulle starte med å selle mine egne vaksiner. jeg trenger ikke engang bevise at de virker. så tjener jeg milliarder.

f.eks med vaksinen mot livmorshalskreft er faktisk bevist att den ikke hjelper noe i det hele tatt mot livmorshalskreft, men gir større sjangs for andre komplikasjoner. tror det var en raport fra produsenten som hadde testet ut sprøyten. de fant ingen forandringer men tydeligvis med litt bestikkelser klarte de vist å få tjent litt cash på det også

det er vell den frykten fra "utestett" vaksinen fra livmorshalskreft sprøyta som har hoppet over til andre ting. med andre ord, folk stoler mindre på mainstream media og legemiddelindustrien

Lenke til kommentar
Som nevnt, så er det mulig å argumentere rasjonelt for at vaksinen ikke er verd kostnaden og bryet, men det er ikke poenget mitt, poenget er denne frykten folk har mot vaksiner, både svineinfluensa og andre.

AtW

Hvilke andre vaksiner sikter du til da?

Jeg har aldri hørt om noe generell frykt for vaksiner...???

Alle medikamenter har bivirkninger og folk kan reagere forskjellig på de.

Jeg ser derfor ikke noe galt i å være litt tilbakeholden med å pumpe kroppen full av kemikalier uten at det strengt talt er nødvendig uansett om det måtte være hasj, vaksine, amfetamin, paracet eller en "natta-diazepam".

Nå er det en del dødsfall og andre lidelser som direkte og inndirekte er knyttet til vaksinen, så det kan være greit å følge med på hva leger og forskere finner ut angående dette.

Som Ebeneser er inne på så har det vært spennende å ha sett en tilsvarende statistikk over hvor mange som har dødd som følge av komplikasjoner relatert denne vaksinen.

Søk litt rundt, det er svært lett å finne masse mas angående hvor farlig vanlige vaksiner er.

Sannsynligvis har det dødd svært få av vaksinen, om noen. De svenskene jeg har lest om var alvorlig syke fra før. Det tar litt tid å nøste opp i slike saker, fordi man melder inn alt som skjer med folk en viss periode etter vaksinene er tatt, uavhengig av om man tror det er relatert til vaksinen eller ikke.

AtW

kanskje jeg også skulle starte med å selle mine egne vaksiner. jeg trenger ikke engang bevise at de virker. så tjener jeg milliarder.

f.eks med vaksinen mot livmorshalskreft er faktisk bevist att den ikke hjelper noe i det hele tatt mot livmorshalskreft, men gir større sjangs for andre komplikasjoner. tror det var en raport fra produsenten som hadde testet ut sprøyten. de fant ingen forandringer men tydeligvis med litt bestikkelser klarte de vist å få tjent litt cash på det også

det er vell den frykten fra "utestett" vaksinen fra livmorshalskreft sprøyta som har hoppet over til andre ting. med andre ord, folk stoler mindre på mainstream media og legemiddelindustrien

Har du en lenke til disse bevisene på at de ikke virker i det hele tatt?

Coax: Det er en vaksine mot et virus, viruset gir økt sannsynlighet for livmorhalskreft.

AtW

Lenke til kommentar

nope det har jeg ikke, så kan desverre ikke bekrefte det. finnes sikkert på Google ett eller annet sted.

hvis det var en vaksine mot kreft, burde de ikke vite nokk om det til å kurere den uten en vaksine? bare lurer.

burde ikke den beskytte deg mot all slags mulig kreft? eller er den enn spesiel kreftype for akkurat den delen av kroppen?.

og hvordfor akkurat livmorshalskreft. det finnes mange andre steder på kroppen som er mer utsatt, feks brystkreft.

eller kanskje det har noe med steriliserings programmet som alle konspirasjonsteoriene handler om. kann ikke utelukke det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...