Proxymate Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Så jeg har et merkelig lite dilemma. Jeg har et dynetrekk som er hvitt/marineblått og jeg hvet ikke om jeg skal vaske det sammen med hvitt eller farget. Hjelp? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvitt Overlever i farget også, pass på uten nye og skarpe farger Lenke til kommentar
OeO Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Husk så høy temperatur som trekket tåler Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Et dilemma. Sengetøy bør egentlig vaskes på 60 grader, men etter noen år med 60 grader ser det kulørte sengetøyet ikke særlig spennende ut lengre. Har egentlig gitt opp å kjøpe sengetøy med sterke farger. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Sant det, man da kan man kjøpe nytt. Greit å vite at det blir ordentlig rent. Samme med undertøy osv, vask på høy temperatur. Ofte 60 grader, selv om de ikke "tåler" mer enn 40. Endret 25. oktober 2009 av oysteina Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Vasker alltid sengetøy på 90* her, uansett hva lappen sier. Slites i stykker av vanlig bruk og ved uhell som revner sømmen før vaskinga ødelegger fargen... Dreper også alt av udyr som koser seg der. Håndklær går også alltid på 90*, samme med undertøy som ligger i skittenbunken når jeg setter på håndklær. Boksere går sammen med alt, men helst på 90. Hender jeg slenger sokker på 90 og, hvis jeg har lite igjen. Dynetrekk og laken kjører jeg også alene, som i alt sengetøy sammen. Ikke noe annet i maskinen. Vet ikke helt hvorfor, vane tipper jeg? Men nå er det dobbeltseng, med tilsvarende to sett med dyne/pute trekk og dobbeltseng laken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå