Gå til innhold

Hva synes dere om dette treningsprogrammet?

Knife

Anbefalte innlegg

Uke1:

Mandag: Bryst + bein (http://www.iform.no/pub/art.php?id=576)

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Flyes 2x8-10

Skrå hantelpress 3x8-10

Onsdag: Rygg, skuldre og biceps

Markløft 1x5

Millitær press 5x5

Stangroing 3x8-10

Chin ups 2x8 (jeg henger på vektbelte og tar 8 reps med så mange kg jeg klarer)

Biceps curl 1x10 (kan være at jeg bytter ut denne øvelsen)

Onsdag: Bein + bryst

Knebøy 5x5

Step up 2x8-10

Lunges 2x8-10

Benkpress 5x5

Uke2:

Dag1: Rygg + bein (lett knebøy)

Dag2: Bryst

Dag3: Rygg + bein (tung knebøy)

Uke3:

som uke 1

Jeg kjører dog 5x5 på baseøvelser der jeg har lyst å bli sterk, og 2-3x8-10 på andre øvelser som jeg har lyst å få litt volum på.

Hva synes dere om programmet?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

off, orker ikke drive å se nøye på hver øvelse. bare veldig kort sagt er at en burde ikke trene de samme musklene på onsdag som man gjør på mandag. Feks trener du biceps på mandag, tren triceps på onsdag og gjerne biceps igjen på freddah. men dette vet du nok. tror du har vært flink med programmet sånn sett

hva sier andre til programmet hans? :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg trener ikke de samme musklene :p

Du tenker vel på lår og skuldre, lår er en av de største musklene og den skal vel tåle å bli trent på mandag,ons og fre. På mandag blir det ikke direkte skulder trening, så tror nok at 1 dag med hvile mellom treningene skal være nok hvile. Grunnen for at jeg ikke tar skulder på mandag er jo png at det blir for tungt, og at jeg ikke kan løfte like mye på millitærpress som jeg kan på onsdag :)

Btw, fredagen på uke 2 blir lett markløft :p og tung knebøy.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Eg har lagt merke til at du er har vore ganske flink med treninga Pijus, spesielt mtp. at du bare er 14/15år, likevel synast eg at du er for uerfaren til å sette opp dine eigne opplegg.

Personleg har eg dårlege erfaringar med å trene både øvelser for styrke og for volum samtidig, eg ser strengt tatt ikkje poenget med det heller.

Kva er formålet ditt med treninga?

Lenke til kommentar

Vel, målet med treningen er at jeg skal bli sterk på Benkpress, Markløft og Knebøy. Mens de andre øvelsene er bare for volum, liker ikke å kjøre 5x5 på alle øvelsene.

Meningen er jo kjøre meg helt ut på baseøvelsene først (benkpress,mark,bøy) og deretter ta litt voulm på de forskjellige musklene.

Lenke til kommentar

Vanlige programmer som 5x5 osv kan kjøres med myoreps for masse og etter uke 6 fortsette 2-3 uker med 3 og 2 rep for styrke.

Da får man begge deler totalt sett.

Tunge knebøy og mark på samme trening er det ingen som vet hva man gjør som vil anbefale.

Typisk prog vil si

Dag 3

lette knebøy

Mark

Nedtrekk .....

Og har man roing på samme dag så ror man med støtte i bryst eller bytter den til annen dag osv.

går kanskje greit nå men en dag ror du med 170kg og har 250kg på mark og 180 i knebøy og da hadde du ødelagt korsryggen med alle på en trening.

Lenke til kommentar

På de rygg dagene det er tunge markløft er det lette knebø :p og de dagene der det er lette knebøy, så er det tunge mark.

Stronglift konseptet har jo også tunge knebøy og tunge markløft på en og samme dag.

Men jeg bare lurer på noe, er det mulig å overtrenne ryggen med det programmet jeg kjører nå? Liksom for mange rygg øvelser? Btw, kan være at jeg bytter ut stangroing med shrugs seinere for varisjon.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...