Knife Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Uke1: Mandag: Bryst + bein (http://www.iform.no/pub/art.php?id=576) Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Flyes 2x8-10 Skrå hantelpress 3x8-10 Onsdag: Rygg, skuldre og biceps Markløft 1x5 Millitær press 5x5 Stangroing 3x8-10 Chin ups 2x8 (jeg henger på vektbelte og tar 8 reps med så mange kg jeg klarer) Biceps curl 1x10 (kan være at jeg bytter ut denne øvelsen) Onsdag: Bein + bryst Knebøy 5x5 Step up 2x8-10 Lunges 2x8-10 Benkpress 5x5 Uke2: Dag1: Rygg + bein (lett knebøy) Dag2: Bryst Dag3: Rygg + bein (tung knebøy) Uke3: som uke 1 Jeg kjører dog 5x5 på baseøvelser der jeg har lyst å bli sterk, og 2-3x8-10 på andre øvelser som jeg har lyst å få litt volum på. Hva synes dere om programmet? Endret 24. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 hva mener du med mandag, onsdag, onsdag? den siste "onsdagen" skal vel være fredag? Lenke til kommentar
DoubleF Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ja, han mener Fredag. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 off, orker ikke drive å se nøye på hver øvelse. bare veldig kort sagt er at en burde ikke trene de samme musklene på onsdag som man gjør på mandag. Feks trener du biceps på mandag, tren triceps på onsdag og gjerne biceps igjen på freddah. men dette vet du nok. tror du har vært flink med programmet sånn sett hva sier andre til programmet hans? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Nei, jeg trener ikke de samme musklene Du tenker vel på lår og skuldre, lår er en av de største musklene og den skal vel tåle å bli trent på mandag,ons og fre. På mandag blir det ikke direkte skulder trening, så tror nok at 1 dag med hvile mellom treningene skal være nok hvile. Grunnen for at jeg ikke tar skulder på mandag er jo png at det blir for tungt, og at jeg ikke kan løfte like mye på millitærpress som jeg kan på onsdag Btw, fredagen på uke 2 blir lett markløft og tung knebøy. Endret 24. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 men uten å ha sett nøye på programmet ser det bra ut husk med god restitusjon mellom hver treningsdag som du har, og hiv i deg mat innen en halvtime etter trening. jeg bruker havregryn, men vurdere proteinpulver. have fun med treninga! Lenke til kommentar
DoubleF Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Cottage Cheese, 50g mandler/nøtter, 2 bananer, 0,7dl lett melk og en shake gjør alltid susen =) Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Etter trening tar jeg karb,protein, kreatin og Glutamine, 100g rosiner, 1-2 bananer og 1 liter melk. Noe med 1000kcal. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Etter trening tar jeg karb,protein, kreatin og Glutamine, 100g rosiner, 1-2 bananer og 1 liter melk. Noe med 1000kcal. høres veldig bra ut. kreatin, skal man ikke ta det om morgenen også? ikke bare etter trening, men 4-5 ganger på treningsdagene? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg pelier å ta oppladnings periode på 3 dager der jeg fordeller 20g dagelig. Så på ikke treninsdager pleier jeg å ta en dose (2-5g) om morgen, og deretter en dose om kvelden. På treningsdager tar jeg før trening og etter trening. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 En ting jeg stusset på.. Bruk programmet en gang i uken Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Joa.. Men det er liksom bare noen par øvelser. Hvis du skjønner hva jeg mener.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Eg har lagt merke til at du er har vore ganske flink med treninga Pijus, spesielt mtp. at du bare er 14/15år, likevel synast eg at du er for uerfaren til å sette opp dine eigne opplegg. Personleg har eg dårlege erfaringar med å trene både øvelser for styrke og for volum samtidig, eg ser strengt tatt ikkje poenget med det heller. Kva er formålet ditt med treninga? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Vel, målet med treningen er at jeg skal bli sterk på Benkpress, Markløft og Knebøy. Mens de andre øvelsene er bare for volum, liker ikke å kjøre 5x5 på alle øvelsene. Meningen er jo kjøre meg helt ut på baseøvelsene først (benkpress,mark,bøy) og deretter ta litt voulm på de forskjellige musklene. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Vanlige programmer som 5x5 osv kan kjøres med myoreps for masse og etter uke 6 fortsette 2-3 uker med 3 og 2 rep for styrke. Da får man begge deler totalt sett. Tunge knebøy og mark på samme trening er det ingen som vet hva man gjør som vil anbefale. Typisk prog vil si Dag 3 lette knebøy Mark Nedtrekk ..... Og har man roing på samme dag så ror man med støtte i bryst eller bytter den til annen dag osv. går kanskje greit nå men en dag ror du med 170kg og har 250kg på mark og 180 i knebøy og da hadde du ødelagt korsryggen med alle på en trening. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) På de rygg dagene det er tunge markløft er det lette knebø og de dagene der det er lette knebøy, så er det tunge mark. Stronglift konseptet har jo også tunge knebøy og tunge markløft på en og samme dag. Men jeg bare lurer på noe, er det mulig å overtrenne ryggen med det programmet jeg kjører nå? Liksom for mange rygg øvelser? Btw, kan være at jeg bytter ut stangroing med shrugs seinere for varisjon. Endret 25. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er det jo bare du som kan vite, kommer an på vektene og teknikk og hvor din vegg er. Programmet er bare 10% Prinsippene og kostholdet er 90 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har ikke møtt veggen min ennå ihvertfall. Og håper virkelig ikke at jeg møter den snart. Spiser jeg bra, sover godt og går opp i vekt så tror jeg nok at det er en stund til jeg møter den hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå