Gå til innhold

Overklokking av PIII - 450

Finna

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg med overklokking på en PIII - 450. (Intel)

Uansett hva jeg gjør tilbakestiller denne seg, er det mulig at det er en "sperre" ? Går det eventuelt å fjerne denne på noen måte ??

Jeg er helt fersk når det gjelder dette, så jeg hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg !!

Mvh

Finna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint ann å overklokke men front side bus... ligger std. på 100 mhz... jeg med mitt gamle system hadde en 450 og asus p2b hoved kort. uten ny kjøler.. altså standard kjøler klarte jeg å komme opp til 517 mhz.. med ny kjøler kom jeg opp til 133 i fsb og 600 mhz nesten stabilt... kjørte 124mhz fsb og 558 mhz stablit son et fjell..

Det er litt forskjelli hvordan man stiller fsb på hoved kort... noen er i bios'en andre må man gjøre det med jumpere...

Lenke til kommentar

Har en PIII450 som jeg kjører på 630MHz på et Abit BX6 HK, stabilt som fjell med en hjemmemekka kjøleribbe (Skal klokke ned til 600 pga. trøbbel med et ALT for varmt VooDoo3-kort m/bra kjøling). Like heldig med den cpu'en som med PIII600'en min som kjører stabilt på 852 på et Abit BE6-II :eek:)

---

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:

Finna skrev:

Er det noen som kan hjelpe meg med overklokking på en PIII - 450.

Uansett hva jeg gjør tilbakestiller denne seg, er det mulig at det er en "sperre" ? Går det eventuelt å fjerne denne på noen måte ??

Hvis du holder deg til x 4,5 ( er max på PIII 450 ), og øker MHz på FSB istedet, vil ikke CMOS resette BIOS på vei til Windows ( man får bedre effekt med høyere fsb enn %-vis CPU-økning ) - ergo er det nødvendig å vite hvilket hovedkort du sysler med ( chipset ), biosversjon, RAM-kvalitet, kjøling...

Selv om du får en drøss med skyhøye multiplyere i nyflashet BIOS: unyttig hvis chipset/ cpu ikke takler dette.

Quote JenkaRiPS:

-> Har en PIII450 som jeg kjører på 630MHz på et Abit BX6 HK, stabilt som fjell med en hjemmemekka kjøleribbe <-

---------

mvh. Tram

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2001-10-18 18:27 ]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har PIII450@558 aldri hatt noen stopp i systemet her.

Oppgraderte bios til mitt Asus p2b kort(slott 1) og flyttet på jumpere(overst til høyre på hoved kortet, ved siden av rammen) slik som dette

I-I I

I-I I

I-I I

I I-I

og vips stabil 558mhz

Lenke til kommentar

JenkaRiPS sa:

Har en PIII450 som jeg kjører på 630MHz på et Abit BX6 HK, stabilt som fjell med en hjemmemekka kjøleribbe (Skal klokke ned til 600 pga. trøbbel med et ALT for varmt VooDoo3-kort m/bra kjøling). Like heldig med den cpu'en som med PIII600'en min som kjører stabilt på 852 på et Abit BE6-II

Har et Abit BE6-2 kort, det tar fan ikke mer enn 700 mhz. Så spørsmålet er: Hvordan klarer du å få en prosessor til å gå stabilt på 852 mhz?

Har prøvd en lignende oprasjon men den klikka på ca. 720-730 mhz.:?::-?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-15 12:16, Dj_eLmO skrev:

JenkaRiPS sa:

Har en PIII450 som jeg kjører på 630MHz på et Abit BX6 HK, stabilt som fjell med en hjemmemekka kjøleribbe (Skal klokke ned til 600 pga. trøbbel med et ALT for varmt VooDoo3-kort m/bra kjøling). Like heldig med den cpu'en som med PIII600'en min som kjører stabilt på 852 på et Abit BE6-II

Har et Abit BE6-2 kort, det tar fan ikke mer enn 700 mhz. Så spørsmålet er: Hvordan klarer du å få en prosessor til å gå stabilt på 852 mhz?

Har prøvd en lignende oprasjon men den klikka på ca. 720-730 mhz.:?::-?

Ikke noe problem med nyeste bios hvertfall. Kan justere FSB opp til 150MHz...så - 142MHz*6 = 852MHz :smile:

--

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...