Anonym234 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg scannet min helt nye pc med Malwarebytes' anti-malware, og den fant 7 ting. Hvordan kan det ha seg? Legger ved et bilde. Skal jeg fjerne det, eller er de harmløse? Syns det er rart jeg har fått 7 ting i løpet av noen timer pc'n har vært i bruk. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Dette er nok filer knyttet til programmer som er pre-installert på pc'n av ulike tilbydere som en del pc'produsenter mer eller mindre propper full nye pc'er med. En del av disse programmene kan nok godt plasseres i 'uønsket'-kategorien og de filene mbam fant, kan du godt velge å fjerne. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk for raskt svar Har nå fjernet de og scanner igjen, så får vi se om de er borte.. Plutselig dukket det opp et ikon på snarveien til mbam, noe jeg ikke har sett på en annen pc. Kall meg gjerne hysterisk, men liker ikke ukjente ting, iallefall ikke på helt ny data Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Merket betyr at programmet kjøres som administrator. Mulig du ikke har sett dette før fordi du f.eks. har kjørt XP? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det ikonet er helt normalt på en Vista/W7 pc når prog kjøres som admin. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ah, okey. Jepp, jeg er helt fersk Vista-bruker. Så jeg kommer nok til å stille endel (u)intelligente spørsmål til alles glede fremover Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Neste spm blir kanskje hvordan du oppgraderer til win 7. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Haha, mest sannsynlig, ja Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Haha, jepp. Hvis jeg skal det så kommer jeg nok å ødelegge hele pc'n, tenker jeg. Typisk meg Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har også nylig kjøpt ny PC, og for å få Windows 7 måtte jeg ha det pre-installed for å få det tror jeg (fant ikke en måte å kjøpe det løst på i alle fall). Så da fikk jeg med et par andre ting pre-installed også. Det første jeg gjorde var å fjerne alt det tullet (dette er en stasjonær, så det var ikke så ille, men på Acer bærbaren min var det VELDIG ille), pluss at jeg reduserte C: til rundt 150 GB (den var på 1 TB) og laga en andre partisjon. Det er litt greit å få litt kontroll over hva som er på PCen når den er ny slik at du oppdager nye ting som sniker seg inn. Kondolerer når det gjelder Vista, forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå