Gå til innhold

LG 42" LCD-TV 42LH5000 - Ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har levd med en 32" Samsung LCD TV i rundt 4 år nå (kjøpt brukt). Kjører 720p, godt design og jeg har vel stort sett vært fornøyd med den. Men etter tid, har den fått to sorte streker gjennom hele skjermen fra øverst til nederst. Jeg er litt missfornøyd med bildekvalitene. I for eksempel spill (ps3, som jeg bruker TVn mest til), så er detaljene veldig kantete, istedet for rette på litt lang distanse.

Men nå er det på tide med ny og jeg har kommet frem til LG 42" 42LH5000:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477016

Den ser jo veldig lovende ut! Full HD som jeg gjerne vil ha, 200hz, 80 000:1 i kontrast og mye mer. Den har fått god kritikk i anmeldelser og fra folk som har kjøpt den. Men jeg vil gjerne høre diskusjon.no guttas mening.

Ser den bra ut? Gode specs? Jeg er vant til å sitte rundt 1-2 meter fra 32", blir det vanskelig med overgang til 42"?

TVn skal brukes for det meste til gaming (ps3) og film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres veldig nærme ut med rundt 1 meter fra TVen.

Hvis du kjøper en 42", mener jeg du får mer ut av den om du sitter over 2m, kanskje rundt 3m, unna skjermen. Men dette er jo subjektivt.

Se om du finner en forhandler som har prøverom, der en 42" er den eneste TVen. På den måten får du et inntrykk av om størrelse og avstand kan passe - uten at du forvirres av at det er andre TVer på veggen i nærheten (disse gir ofte TVen du ser på inntrykk av å være mindre enn den er når den står alene i stua di).

Ellers virker specsen bra for min del - men (de fleste) andre har langt mer peiling enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...