eirberen Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg har da hardisken som står i overskriften!! Når jeg skruer å pc`n etter den har stått avslått i noen timer, så begynner hardisken å hyler som et uvær. Den holder på i ca. 5-10min før den slutter. Hva er galt? Kan det være et tegn på at den snart ryker? Mvh Eirik Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har du prøvd å kjøre data lifeguard tool som du kan laste ned på wd's hjemmeside? (har akkurat samme disken, og den bråker som et uvær, men er ihvertfall samme konstante skrålet hele tiden). :-? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Disker som begynner å bråke er ikke noe godt tegn. Ta backup av det du vil ha, i det minste.. Tipper den ryker snart. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Er faktisk normalt at hd'en hyler litt i begynnelsen. Min IBM hd hyler også i 5 min etter å ha vert av ei stund. Den har enda ikke tatt kvelden.. Men det kan være lurt å ta litt backup Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er faktisk normalt at hd'en hyler litt i begynnelsen. Nei, det er det ikke. Og ihvertfall ikke hvis den ikke har gjor det fra den var ny. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Harddisken min hylte og skurra en del..den kvelda etter en liten stund. Ta backup av det du har Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er faktisk normalt at hd'en hyler litt i begynnelsen. Nei, det er det ikke. Og ihvertfall ikke hvis den ikke har gjor det fra den var ny. Riktig, skal ikke hyle. Kan tyde på at kulelagrene er i ferd med å ryke, har 4 ibm + 1 wd og de hyler ikke.Ibm diskene er over 3år nå? IBM-DTLA-307045 TX60 Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 om den ikke er så gammel, så forsøk å få ny på garantien. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg har hatt to WD disker på 80GB selv. (2Mb utgaver). Den ene bråkte mye mer enn den andre. Det var en veldig høyfrekvent lyd som gikk meg på nervene. Det var ekstra ille dersom den stod montert sammen med den andre disken. Jeg veit ikke hva dette kom av. Kanskje vibrasjoner? Uansett kan det tyde på at det er forskjell på disker i lydnivå. Sjøl på samme modell. Anyway så var det slik fra disken var ny. (Jeg har gitt den til broder'n nå) Ville tatt en kopi av det du har på disken snarest og deretter sendt den inn for å få den sjekka. Er vel garanti på den? Lenke til kommentar
EGGE Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Har 2 WD disker i raid som også bråkte en del, tok av sidedekslet og tok på dem, VARMT!!!!! :o . Monterte kjølevifte og diskene bråker ikke mer. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg har tre WD disker, 2X120 og en 80 GB, ingen av de hyler eller lager lyd. De er helt stille Hvis de lager sånn skrale lyder så ville jeg ha sjekket om du har festet de skikkelig, det kan vere en vibrasjon mot hdd-ramma som kan forårsake denne lyden. Hvis ikke dette hjelper, så ville jeg ha kjørt den derre Data Lifeguard Tools greia. Hvis den ikke finner noe, så kan du sende en mail til den butikken du kjøpte den hos og forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå