xzibiz Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har ein nokia N97 som eg har litt problemer med. Har nylikt hatt den inne på service der dei formaterte den og la inn ny firmware. Blei litt bedre då. Men ennå er det litt problemer med det. Wlan vil ikkje fungere alltid. Den finner wlan ruteren, men kobler seg ikkje til. Har telenor sitt speedtouch ST 780WLT. Satt opp med vanlig DHCP. Alle berbare pc'er og andre mobiler (HTC touch diamond) PDA'er kommer på nett uten problemer. Nokia'en kommer på nett hos andre med wlan, så min teori er at det er noe med ruteren min. Har nullstilt den, men er likt. Noe bra forslag til ka eg kan gjer ? Lenke til kommentar
Axxx Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har hatt samme problem med 2 Nokia mobiler (E-serie og N-serie). I begynnelsen fikk koble min N85 til ruter. Etterpå fikk svar "ikke svar fra gate" - eller noko liknende. Tok kontakt med telenor og har fått tilsendt detailert beskrivelse hva skal man gjøre. Dette går via telnet-greie. Nå får jeg koblet Nokia til WIFI uten problem. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Litt seint svar kanskje, men... Nå har jeg endelig funnet løsningen på hvordan man fikser problemet mellom N97 og Thomson-rutere. Hvis du har XP, vil jeg tro du kan hoppe over akkurat dette, men det kan du ikke hvis du har Vista: [Gå inn på kontrollpanel -> programmer og funksjoner -> Slå Windows-funksjoner på eller av. Hak av for "Telnet-klient" på listen, og trykk OK.] Åpne nå CMD (win + r -> cmd -> enter). Skriv "telnet speedtouch.lan". Trykk enter. Når du blir spurt etter username, skriv "admin". På passord skriver du ingen ting, bare trykk enter. Da får du forhåpentlig opp Telenors logo. Skriv nøyaktig følgende: :wireless qos config mode=disabled Når den er ferdig med å arbeide, skriv inn: :saveall Nå skal det fungere! Kilde: http://blog.knecht-ruprecht.info/2009/07/p...an-thomson.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå