genser Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 I Vista kunne man gjøre enkle ting som å beskjære bilder direkte i bildeviseren uten bruk av dedikert program. Jeg ser at det er helt fjernet i min W7. Er det noen måte å legge til dette på? Jeg vil helst ikke trenge et eget program for så enkle ting. Takk for svar Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) I hjelp finner jeg følgende: What happened to Windows Photo Gallery?Windows Photo Gallery isn’t included in this version of Windows. To view and organize your digital pictures, you will need another photo program from Microsoft or another company. For more information about programs you can use, go to the Windows website. Etter å ha klikket på linken og trykket litt komme jeg frem til denne siden, der det i høyre kolonne står: More tips * Merke bilder slik at de er lettere å finne * Bruke bilder som skjermbeskytter * Vise bilder som en lysbildefremvisning * Endre størrelsen på bilder med Paint * Beskjære et bilde med Paint Så det kan se ut som om MS mener vi skal begynne å bruke Paint til slike ting. Så da blir det GIMP da. Endret 24. oktober 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takker for hjelpsomt svar. Paint er jo blitt pusset opp litt, så det skal vel ikke være så gæli', men litt mer tungvindt blir det. Ser at Microsoft har laget Windows Live Photo Gallery også. Får gi det en sjanse, men mistenker det er litt mindre "bygd inn" enn hva det var i Vista. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det er fordi MS ble presset til å gjøre det sånn, dessverre. Nye Paint har en rekke nye funksjoner som erstatter det som nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå