Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Kodiak 400 - problemer

Anbefalte innlegg

Hey!

Dette blir nok et dårlig innlegg, men nå er jeg så forbanna at jeg må lage en tråd for å se hva andre mener!!

Har en Yamaha Kodiak 400 (ATV), 1998-modell. Kjøpte den for vell 40.000 for et par år siden, og har siden det kostet på den GODT med penger!

Tidligere i år fucket giren seg, men gjorde mesteparten av dette selv, så det kostet BARE ca. 10.000 (Mener Yamaha her i Bergen skulle ha mellom 20 og 30K, avhengig av hvilke deler de trengte).

Greit nok, det har funket topp. Men motoren måtte jo ut, og da måtte stort sett hele atv'en demonteres.

Nå i det siste har jeg har problemer med ladingen, og byttet først batteri. Ingen forskjell, og jeg byttet spenninsregulator. Ingen forskjell, og i mer eller mindre ren frustrasjon leverte jeg den på verksted. Dynamoen var ødelagt, og den var selvfølgelig i Nederland eller noe sånt. Så hentet jeg den på onsdag, etter å ha vært uten fremkomstmiddel til skole/og ellers i en uke. Fikk tilsendt en regning på 10.000 kr. KJEMPEFETT!!!!!!!

Men stopp på all whiningen om hvor mye jeg HAR betalt. Lørdagen før jeg leverte den på verksted, fylte jeg på olje (vet ikke om den lekker eller bruker olje), og nå har jeg kjørt til skole, til jobb og hjem igjen, og sjekket atv'en i dag (skulle måle litt og fikse noe lys), og ser at den er helt TOM for olje!

Merket noe ekstra lyder når jeg kjørte, og pappa mener det nå er nummeret før stempelfjærene tar kvelden. Da må jo motoren ut NOK en gang, og deler +++. Han ga bare beskjed om at han gadd ikke ta ut motoren, og ikke skulle han legge ut 10.000 kr til på den, og at jeg bare fikk kjøre til den ikke gikk mer, og ikke skulle han kjøpe nytt. Så nå sitter jeg her.

Hva gjør jeg? Prøver å selge? Har helt sykt med utstyr (ser de uten utstyr ligger på rundt 40K). Eller skal jeg bite tennene sammen, og utføre jobben selv? Jo mer jeg kjører jo, jo verre blir jo sylinder/stempel/motor osv?

HJELP MEG!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...