Gå til innhold

Skremme Obama i Oslo

Robocoop

Anbefalte innlegg

Heldigvis blir det ikke bevæpnete amerikanere i Norge. Det er kun politiet som har lov til å bevæpne seg her i landet. Presidentbesøk er intet unntak. Det var iallefall slik sist.

Her tar du nok feil. Alt operativt personell fra Secret Service er bevæpnet på reiser til utlandet, selv til Norge. De lar ikke presidenten reise uten væpnede vakter, blir de nektet bevæpning av lokale myndigheter, ja da kommer de rett og slett ikke. Jobbet selv i Oslo sentrum under Clinton sitt besøk i 1999, og så med egne øyne de såkalte "CAT" bilene til Secret Service fullstappet med tungt bevæpnede agenter. Disse agentene er ikke de samme du ser rundt presidenten med mørke dresser og propp i øret, men en angrepsstyrke som ikke forlater bilene før et potensielt angrep på presidenten.

Legg merke til kortesjen til Obama når de kommer til Oslo. "CAT" bilene er som regel sorte GMC/Chevrolet Suburban som kjører foran og bak limousinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke tidspunktet hvor man tar på seg en burka og beiner mot Obama mens man roper Allah Achbar nei...

På samme måte som det ikke er lov til å løpe inn i en bank med en tranflaske og rope "dette er tran", er det heller ikke lov til å "bare leke" tulling i slike sammenhenger.

I lol'd!! xD

Men til trådstarter så høres ikke forslaget ditt så meget smart ut.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du tar med en pappeske (eller muligens en oljetønne). Du setter deg på huk under denne, og går gjennom politisperringene. Men du må huske å stoppe når noen snur seg i din retning.

Når du kommer frem til Obama hopper du ut og sier "Gled deg pappa, her er jeg!"

Lenke til kommentar
Hvilket forslag sikter du til nå Sigurdl??

"Skremme" Obama når han kjem til Osla vel, eller iallefall lage litt oppstyr. For meg kunne dei heller gitt Fredsprisen til Krekar. Så kunne me kansje blitt kvitt han møje billegare enn å bruke titalls millioner på sikkerhet til Obama.

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

<ironi>hva skjer egentlig med secret agentene vis de skyter noen i Norge? Kan vi gjøre som kongo og ta dem for retten og henge de? Samtidig som vi tjener penger på det?</ironi>

Personlig skulle jeg gjerne ikke være i Oslo denne dagen, men en matte eksamen ødelegger for det.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du tar med en pappeske (eller muligens en oljetønne). Du setter deg på huk under denne, og går gjennom politisperringene. Men du må huske å stoppe når noen snur seg i din retning.

Når du kommer frem til Obama hopper du ut og sier "Gled deg pappa, her er jeg!"

Hahaha, brilliant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...