vestlia Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei! Jeg har en asus c90 bærbar pc som har gått som en klokke i ett år nå. Satt på den i dag tidlig, gikk ut et par timer, og skulle da sette den på igjen. Dataen skrur seg på, lysene lyser og man kan høre den jobber, men skjermen er svart. Har prøvd å åpne den å blåse støv og koble til ekstern skjerm, men ingen ting hjalp. Er det da skjermkortet som er gåent? Er det evt. noe annet som kan hjelpe? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Tja det høres jo ut som om det skjermkortet siden du har prøvet å kopple til en ekstern skjerm.. men et spørsmål?.. når du kopplet til en ekstern skjerm, valgte du å kjøre bildet til ekstern skjerm? (via Fn knappen + F5 som det er på min laptop (kan være anderledes på din maskin)) Endret 24. oktober 2009 av okasin Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ja, har prøvd det, men virker som dette ikke fungerer siden man ikke er kommet inn i windows enda... Har også prøvd å sette på en ekstern skjerm,å deretter skru på dataen (for da skal den sende på ekstern skjerm) uten at dette funket. Virker som skjermkortet har gått koken Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er nok skjermkortet, kommer det noen pipelyder når du skal starte opp?? Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ta ut batteriet og se om du får bilde da.. Jeg var vært borti det på flere laptop er.. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Kommer ingen pipelyd nei, kan evt prøve det med batteriet, men det kan jo ikke være en permanent løsning å bruke den uten batteri? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå