Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt utstyr

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på å kjøpe nytt utstyr til D90 kameraet mitt. Har hatt det i ca. 6 mnd og hatt mye gøy med det! Har foreløpig bare standardobjektivet 18-105mm. Så jeg lurte litt på hva jeg bør investere i videre. Har tenkt litt på portrettlinse (50 eller 35mm), vidvinkel eller ekstern blitz. I forhold til portrett føler jeg at ved å stille zoomen til rundt 100mm får jeg nokså gode portrett bilder (alt er amatør og bare av venner ute og i forskjellige tilstelninger). Ekstern blitz vil jo gi meg mulighet til å bruke blitzen på en helt ny måte og kan være greit under vanskelige lysforhold. Vidvinkelen på den andre side er jo greit i forbindelse med litt store fotoobjektiver samt at det gir en litt kul effekt..

Ser for meg et maksbudsjett på kr3000 for en av disse tingene.

Setter pris på tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt litt på portrettlinse (50 eller 35mm), vidvinkel eller ekstern blitz. I forhold til portrett føler jeg at ved å stille zoomen til rundt 100mm får jeg nokså gode portrett bilder (alt er amatør og bare av venner ute og i forskjellige tilstelninger).

Kanskje 85mm f/1.8 kan være det du søker.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Nei, jeg har ikke stativ men har fundert på å kjøpe det også etterhvert. Har du noen anbefalinger i forhold til ekstern blits? Hva bør jeg se etter osv?

Arela: Hva er dine erfaringer med denne linsen? Er det store forskjeller på kvalitet mellom dette og "portrettfunksjonen" ved 100mm zoom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...