Gå til innhold

[Løst]Kan ikke koble til xbox live!

lkbrun

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en zyxel p-2602hwt-f3 modem/router fra telenor. Har nettverks kabel fra denne og til min pc og xbox. Har nettverk på begge, men kan ikke koble til xbox live på xboxen. Har opnet port 3074, 80, 88, 53 og 3330 uten nytte, noen som har hatt problemer med denne routern eller funker det rett og slett ikke på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Niks, var som sagt bare å koble til og spille. Funka som bare rakkern! :)

hmm, merkelig! Virker for meg at problemet ligger lenger ut i nettverket. Blir å ringe telenor i morgen, siden jeg idag disable hele brannmuren på routern og fortsatt ingenting. Noen andre tips som kanskje kan fungere før jeg ringer ?

Lenke til kommentar

oftest løsninger:

Åpne porter TCP 80, UDP 88, TCP 3074, UDP 3074, UDP 53 og TCP 53 (så har du alle porter du trenger)

Når det er gjort, restart ruteren og xbox.

Funger fortsatt ikke?

Prøv statisk ip, subnet og gateway (192.168.0.15 - 255.255.255.0 - 192.168.0.1 eller 10.0.0.15 - 255.255.255.0 - 10.0.0.1)

Fortsatt problem?

Oppdater firmware på ruteren (hjemmesiden for ruteren din)

Lykke til! Kom gjerne med en tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
oftest løsninger:

Åpne porter TCP 80, UDP 88, TCP 3074, UDP 3074, UDP 53 og TCP 53 (så har du alle porter du trenger)

Når det er gjort, restart ruteren og xbox.

Funger fortsatt ikke?

Prøv statisk ip, subnet og gateway (192.168.0.15 - 255.255.255.0 - 192.168.0.1 eller 10.0.0.15 - 255.255.255.0 - 10.0.0.1)

Fortsatt problem?

Oppdater firmware på ruteren (hjemmesiden for ruteren din)

Lykke til! Kom gjerne med en tilbakemelding :)

Hei

har opnet alle de portene og prøvd med statisk ip.

Firmwaren har jeg ikke oppdatert, tenkte at siden jeg kjøpte routeren/modemet for en drøy måned siden at den kom med den nyeste firmwaren. Har lett på Zyxel sin hjemmeside, men finner ikke modellen min, vet du hva som er den nyeste firmwaren? har som sagt en Zyxel 2602hwt-f3.

Takker for svar

Lenke til kommentar
fant en link med firmware:

http://moya.zyxel.no/multimodem/

Versjon 3.70(ASC.4) Releasedato : Torsdag 10. September 2009

Link funnet her: DSLreports forum

Virker som det er mye problemer med den ruteren og firmware. "Telenor special edition ruter" typ.

Ja, det er den firmwaren jeg har. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nå. Telonor vil heller ikke hjelepe meg siden de mener det går utenfor deres ansvars område.

Jaja, takker for gode råd :roll:

Lenke til kommentar
Da løste jeg mysteriumet i natt. z 8015 - 190D, så jeg er bannet fra xbox live!!

hva spilte du før release dato?

forza eller borderlands?

Ingen av delene, har en moddet xbox, så regner med det er grunnen, hadde den tilkobla for ikke så lenge siden og da spilte jeg uten problem.

Har søkt om det går an å unbanne en xbox, men alt jeg finner er poster fra 2007 og 2008, så regner med det ikke går eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...