Gå til innhold

De fire og han som gjør galt verre

Anbefalte innlegg

Disse bøkene er noen av de beste jeg noen gang har lest. Jeg er ferdig med første og tredje bok, men jeg har ikke lest den siste enda. Dette er bøker jeg synes virkelig burde bli laget en film av. Til tross for at Hans Frederik Follestad debuterte med denne serien, ble den veldig godt likt av både ungdom og voksne, så hvorfor kunne ikke også disse bøkene bli til en god film? :)

Hva synes du om bøkene? Burde de bli film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes allerede en tråd om denne serien. Anyways, "(...) ferdig med første og tredje bok, men jeg har ikke lest den siste enda." Litt feil der, er bare tre bøker i serien, eller mener du at du ikke har lest bok 2?

Haha, selfølgelig ;p

beklager, der skrev jeg visst feil ^^ Mente at jeg har lest 1 og 2 men ikke 3 ;)

Hva synes du om bøkene da?

Lenke til kommentar

Veldig morsom urban fantasy som det vel heter. Follestad holder stilen hele veien, og han skal ha props for det. For min del den nest morsomste fantasybokserien (etter Discworld), ihvertfall av de som skal være morsome. Veldig verdt å lese, også for folk som ikke er så inn i fantasy.

Lenke til kommentar

Ja, sant? ^^ synes den passer utmerket å lese også for folk som ikke vanligvis er så glade i å lese, og du vet jo at ungdommer ikke er lette å underholde med en bok akkurat, men denne holder på spenninga, og er morsom og pirrende hele veien :) man lever seg ganske inn i historien når man får lært karakterene å kjenne ^^

Lenke til kommentar

Tja, vil kanskje si at det er en svakhet: Man kommer seg ikke ordentlig inn på karakteren, de blir litt for distante for meg (det kan kanskje ha med at de er dyr...). Synes også at bøkene er for korte, og hele serien for kort til å virkelig kunne leve seg inn i den.

Men det er sant at en slik bok lett kan få ungdom til å lese; den er lettlest, den er morsom, har en del hinting til seksualitet o.l. som ungdom sikkert digger, og den har bra driv. Den kan også virke som en døråpner inn i fantasyverdenen, sammen med feks Harry Potter-bøkene (uten at jeg skal sammenligne dem veldig mye mer), en litteraturverden som inneholder mang en skatt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lest hele serien og synes den var veldig bra :)

Det eneste som irriterte meg gjennom hele serien, var at hovedpersonene var dyr! Får sammenligne det litt med Donald. Men likevel synes jeg at det virker helt meningsløst å la hovedpersonene være dyr.

Det andre minuset med serien var slutten, som jeg godt synes kunne vært bedre. Uten å nevne noe spesielt siden du ikke har lest den enda :)

Lenke til kommentar

Synes at slutten var helt i seriens ånd, det er kanskje ikke sånn man vil ha det, men Follestad følger oppskriften sin!

Det at hovedpersonene er dyr er noe som også irriterer meg, klarer liksom ikke å helt knytte meg til dem. Ikke at dyr som hovedpersoner er i for seg dumt, men for meg skapes det en litt for stor distanse til leser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...