Gå til innhold

[LØST] ATI og Underscann problemer på HDTV.

Anbefalte innlegg

Hei! Med nyinkjøpt innmat på maskinen min gledet jeg meg til og kunne koble datamaskinen min til TV'n samtidig som dataskjermen fungerte.

Skjermkort ATI Radeon 4870 (2 DVI utganger)

Toshiba Regza FullHD Tv (ikke så relevant)

Jeg bruker en DVI til HDMI Kabel.

Windows 7 x64

Jeg sliter med Underscanning på mitt HD 4870. Det vil si at det er svarte kanter når TV'n min står i Eksakt Scann modus (og PC modus), dette problemet eksisterte i overhodet ikke på mitt gammle nVida 7600GT.

Jeg kan ikke velge noe som helst i innstillingene i det berømte Catalyst Controll Center.

Jeg har prøvd og "flytte" / Utvide bildet via PowerStrip, men det hjelper ikke i det hele tatt.

post-123709-1256393182_thumb.pngpost-123709-1256393504_thumb.jpg

post-123709-1256393507_thumb.jpgpost-123709-1256393511_thumb.jpg

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Nå har jeg kjøpt meg en DVI til HDMI adapter.

Dette ser heller ikke ut til og funke.

Jeg må bare retunere faenskapet av et ATI Radeon-kort grunnet underscan problemer som faen ikke går bort.

Kanskje fjerne driverne helt virker? Men dog, Win 7 installerer jo driverne automatisk.

Løsningen skal være og installere:

Windows WDDM 1.1 driver

Grunnet ATI enda har fuckings fingern i RÆVA OG FÅR FAEN IKKE FIKSA DET FORBANNA MØKKET DE SLET MED BACK IN 2006 FORBANNA DRITT REIS TEL HÆLVETTE FØRBANNA MØKKVERK SATAN HAN TYJEETE SKAL FAEN SEND EN HÆST OVER TEL DE OG FÅ DEN TEL Å RÆVPUL DE NÅKKA SÅ GRUNDI!

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...p;enterthread=y

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Hi! I recently bought myself a HD 4870 card. And connected it to my 2year old TOSHIBA 37X3030D FullHD via a DVI->HDMI Cable (tried a adaptor also). But still the under-scaling was there. And as I was reading and searching i found out the solution, HartHansen helped me. I was literally shredding tears when the problem was fixed!

harthansen

http://forums.amd.com/game/tombstone.cfm?ProfileID=134283

First! Get to Desktop & Displays in ADVANCED mode.

Upper left Corner and choose Desktop & Displays:

Then RIGHT Click on your Screen in the Display list on the bottom, and choose Configure:

Then Choose SCALING Options

And now you can fix the frakking scaling!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...