chhristian Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg skal koble elgitar gjennom en stompbox og rett inn på mikrofoninngangen på lydkortet. Jeg vil ha lyden rett ut på høytalerne, uten å måtte spille inn først for å spille av. Jeg ser at lydkortet får lydsignalene, men jeg får ingen lyd ut. Hva skal til for å fikse på dette? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har du passet på at mic.ingangen ikke er muted? Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ja, alt er egentlig som det skal være, utenom at jeg ikke får lyden rett ut på høytalerne. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Da må du sette på monitorering. Hvor den innstillingen er, avhenger helt av hva slags lydkort du har, og ev. hvilket OS du bruker. Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva er monitorering? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 En funksjon som slipper lyden fra inngangene ut på utgangene, slik at du kan høre det du spiller inn samtidig med at det blir innspilt. Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Er jeg nødt til å laste ned noe software, eller hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
privinius Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du kommer nok til å trenge en såkalt sequencer. Jeg bruker Cubase og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Da prøver jeg ut det.. Takk for svar! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 audacity er et gratis dataprogram som har monitorfunksjon slik du spør etter. Audacity er også et fullkomment opptaksprogram. Men.. snakker du om et internt lydkort på pc'en, snakker du om elendig lydkvalitet. Bare så du er advart. : ) Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Aah Ja, men det er ikke så farlig, skal kun bruke dette på en laptop jeg har når jeg er rundt omkring og gitaramp ikke er tilgjengelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå