squanx Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei, jeg er en gutt på 15 år. Jeg har tenkt til å kjøpe meg softgun til neste sommer (da har jeg fylt 16) i lag med en kompis. Vi har altså tenkt til å ha softgun krig, på ei lita øy, der kompisen min bor. Der er det skog, og langt unna befolkning. Vi har altså tenkt til å søke om dispensasjon via NASF for å få lov til å spille Airsoft lovlig. (før vi har fylt 18) Spørsmålet er altså: Er det bare å søke om dispensasjon hos NASF for å få spille lovlig? Eller må vi være medlem av en Airsoft-klubb? Airsoft-klubber finnes ikke i lokalet der vi bor. Vi vil altså spille airsoft lovlig før vi er fylt 18. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Dere må være aktive i en klubb for å få dispensensjon. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Dere kan opprette deres egen klubb og søke om NASF medlemsskap. Men det forutsetter at noen over 18år er med og spiller sammen med dere (verger). Hvor i landet bor dere? Lenke til kommentar
squanx Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Dere kan opprette deres egen klubb og søke om NASF medlemsskap. Men det forutsetter at noen over 18år er med og spiller sammen med dere (verger).Hvor i landet bor dere? Jeg bor i Mosjøen, (i nordland). Kompisen min bor ca 20 mil lengre nord, på ei øy på helgelandskysten... Takker for svar på spørsmålet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Mosjøen høres kjent ut.. Jeg vet det er noen som driver å spiller i Tromsø ihvertfall, selvom det er et stykke unna.. Prøv å sjekk her: http://www.nasf.no/index.php?option=com_co...3&Itemid=53 Dere er vel godt vandt med å kjøre langt, så om det er en klubb en time unna kunne jo det funket. Lenke til kommentar
squanx Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Mosjøen høres kjent ut.. Jeg vet det er noen som driver å spiller i Tromsø ihvertfall, selvom det er et stykke unna.. Prøv å sjekk her: http://www.nasf.no/index.php?option=com_co...3&Itemid=53 Dere er vel godt vandt med å kjøre langt, så om det er en klubb en time unna kunne jo det funket. Okei, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Null stress. Sjekk forresten den store airsoft tråden vi har på forumet, link i signaturen min. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har vurdert det samme, og du må vente i minst 6 mnd på disp før du kan sende søknad til politiet mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Du må være aktiv i en nasf klubb i 6mnd, før du kan søke om disp.. Vet det er en klubb eller to i kr.sand som spiller med 12åringer, lovlig. Så det er sikkert noen andre måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Om øya er privateid av kompisen din sine foreldre, er det null problem. Eks: Du kan kjøre bil samme hvilken alder på privat eid vei som er stengt for offentligheten. Ellers må alt under 16 uten disp ha tilsyn av verge på over 18år. Endret 28. oktober 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå