khvm Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Hei. Som tittelen sier, så skal jeg montere en enkel 4 spotters spotlight skinne i taket i gangen min. Alt er lagt til rette for at dette skal kunne utføres av ufaglærte som meg selv, men alikevel forstår jeg ikke dette! Skinnen skal monteres elektrisk via lysuttaket i taket. Men hvordan kobler jeg ledningene riktig? Må jeg kutte over de svarte isoleringslagene, som holder ledningene sammen på spotlighten, for å frigjøre disse og dermed koble de sammen ledningene fra lysuttaket? Har lagt ved to bilder som viser ledningene på spotlighten og lysuttaket. Som nevnt skal jeg ha en fest i leiligheten min i kveld, og trenger derfor å få montert den fort. Takk for hjelp folkens! Endret 24. oktober 2009 av khvm Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 den lampen ser desverre ikke ut til å være i helt god forfatning, mangler bla. koblingsstykke og jording. Hvis dette er tilfelle (og lampen i utgangspungtet skulle hatt det) er det ikke tillat å bruke lampen. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Den har koblingsstykke og jording, men jeg skrudde det av for å komme til ledningenes ende! Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Et godt eksempel på hvorfor ufaglærte ikke skal drive med elektrisitet! Ser ut til at lampen mangler koblingstykket der ledningene i lampen skal være allerede koblet til, dessuten er det ikke lokk på takpunktet heller. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 skru det på igjen! du kan ta av sukkerbitene på ledningene som stikker ut av taket, lederene du sitter igjen med da skal passe i koblingsstykket. Husk å skru av strømen først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå