Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm med INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE melding

Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 3810T med vista. Da jeg slo på dataen i dag fikk jeg blåskjerm med error kode: STOP 0x0000007B (0x80599BB0, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000). Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan fikse det? kommer som regel på nytt og på nytt når jeg slår på maskina, men innimellom klarer den faktisk å åpne vista igjen, men henger seg etterhvert igjen. Har slått av autoinnstall av vista oppdateringer og har heller ikke insatalert andre programmer på en stund.

Har søk litt rundt på nettet og er en del andre med Acer pc som har hatt det samme problemet som meg, forskjellen er bare at de aldri klarer å boote maskina igjen, noe som sagt skjer med min innimellom. Kan det være virus? Kjørte full sjekk på maskina for en uke sida med McAfee og fant da ingen virus

All hjelp tas i mot med stor takknemilighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer inn på selve PC'en?

Prøv å last ned andre antivirusprogrammer som f.eks avast!

Det kan være virus i oppstartsektoren.

Plugg ut alt av USB greier som mus og diverse andre ting. Prøv da å starte, å se om du får opp blåskjerm da.

Kan også være maskinvareproblemer.

Men prøv å resette CMOS. Hold inne "insert" under oppstart.

Hold inne "insert", så skrur du på maskinen, så holder du den inne helt til den lister RAM og disker.

Lenke til kommentar

Har nå lasta ned avast og sjekka med det også, og forsatt ingen virus. Men nå kommer det ikke blåskjerm lenger og maskina starter alltid som normalt. Nå har den heller bare begynt å henge seg: Når maskina har starta opp går det ca. 5 min så henger all programvare seg i ca. et minutt før alt fungerer som normalt igjen, i alt fra 20 til 40 min, før den henger seg på nytt i ca et min og alt fungerer normalt igjen. Av og til henger det seg totalt og jeg må slå av maskina for å starte på nytt. men får da som sagt ikke blåskjerm lengere.

Noen som har noen som helst anelse?

Men prøv å resette CMOS. Hold inne "insert" under oppstart.

Hold inne "insert", så skrur du på maskinen, så holder du den inne helt til den lister RAM og disker.

Når jeg gjorde dette skjedde ingen ting

Lenke til kommentar

Den feil meldingen du får har ofte med SATA disker å gjøre. Har lest en del på nettet at AHCI blir deaktivert etter en Windows oppdatering. Vet ikke om dettte gjelder deg, kommer an på om den PCen din har SATA disker, men du kan prøve følgende som er fra Microsoft sine support sider:

1.Exit all Windows-based programs.

2.Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER.

3.If you receive the User Account Control dialog box, click Continue.

4.Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci

5.In the right pane, right-click Start in the Name column, and then click Modify.

6.In the Value data box, type 0, and then click OK.

7.On the File menu, click Exit to close Registry Editor.

Sjekk også hvliken SATA modus du har i BIOS.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...