Gå til innhold

D300(s) blir _tregere_ med nye "Sandisk Extreme" enn Sandisk Extreme III og IV !?

Anbefalte innlegg

De nye Extreme kortene fra Sandisk skal være raskere enn gamle Extreme IV, men i D300s yter det dårligere enn gamle Extreme III!?

Rob Galibraith har en ganske omfattende test av disse nye kortene, og her presenteres følgende tabell:

3331_cf_camera_table.jpg

Jeg sitter på et D300 og lurer på om dette kameraet lider av samme problem som D300s med den nye Extreme serien?

Extreme IV 16GB og nye Extreme 16GB koster det samme, og jeg skal kjøpe et 16GB kort. Vil selvfølgelig ha høyest mulig ytelse, og da virker det i utgangspunktet bak mål å kjøpe den gamle serien. Kan firmwareversjonen i kameraet ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Extreme IV 16GB var plutselig ikke å oppdrive til en grei pris ta Japanphoto gikk tom. De solgte til 999, andre ligger på 1400+. Kjøpte meg et Extreme "60MB/s" kort på 16GB for 999kr fra Komplett, fikk det i dag og har testet litt, skrev dette på dpreview:

Sandisk Extreme 16GB vs Sandisk Extreme IV 4GB on Nikon D300

Quality: RAW, Lossless Compressed

NR and D-Lighting switched off.

I filled the buffer, started the stopwatch and stopped it when the "bufferometer" showed r17. I did this twelve times; six with each card. Three runs with the same scene and three runs with the lens cap on for absolute accuracy regarding filesize on each card.

Time it took to empty the buffer in seconds:

Extreme IV 4GB:

Cap off:

7.9

8.5

8.0

Cap on:

5.5

5.9

5.7

Extreme "60MB/s" 16GB:

Cap off:

7.0

8.8

8.0

Cap on:

6.9

6.4

6.6

Conclusion:

It seems like the new Extreme "60MB/s" is about 15% slower than the IV with the cap on (totally black images), but with the cap off (real example) they are equally good. It may be that the IV is better at smaller filesizes. I'm happy with the result and will keep my Extreme "60MB/s".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...