Gå til innhold

Login-screen á la WinXP?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få Login-screen i Linux som den som er i Windows XP? D.v.s. at det kommer opp en liste med alle brukerne, og så kan man klikke på den enkelte brukeren, og skrive inn passordet.

For meg går det greit sånn som det er nå, men det er verre for mamma :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putt mamma på kjøkkenet der hun hører hjemme, mødre og datamaskiner gir meg frysninger. Er nok av folk med "litt" peiling der ute som går under kjennetegnet BDU (BrainDead User)...

Btw: No offense til alle nerdejenter som faktisk har fått seg familie med barn og hus og bil og gjeld, men med "mødre" tenker jeg på den eldre generasjon som knaptnok vet hvordan man slår på en maskin.

Lenke til kommentar
Putt mamma på kjøkkenet der hun hører hjemme, mødre og datamaskiner gir meg frysninger. Er nok av folk med "litt" peiling der ute som går under kjennetegnet BDU (BrainDead User)...

99% av brukerne er BDUs, denne posten tar jeg som en påminning om at det finnes BDSUs også...

Lenke til kommentar
Driter nok litt på leggen når jeg sier "BDSUs?" men, jeg sier det likevel:

BDSUs?

Tenk litt på den ..

Var ikke noe vondt ment, bare personlige erfaringer med diverse mødre og generell elektronikk/data egentlig... :wink:

Skjønner hva du mener, men det kan være vanskelig å se ironi-skiltet på internett...

Lenke til kommentar

Hvilken distro bruker du? jeg har satt opp Mandrake slik at man bare trykker på riktig ikon/navn, og så logger man seg inn, akkuratt slik som i XP.

For de som mener Linux BARE skal være for de avanserte brukere: SKJERP DERE!

Lenke til kommentar
Hvilken distro bruker du? jeg har satt opp Mandrake slik at man bare trykker på riktig ikon/navn, og så logger man seg inn, akkuratt slik som i XP.

For de som mener Linux BARE skal være for de avanserte brukere: SKJERP DERE!

Tatt til etterfølge... :oops:

Lenke til kommentar

Dette er ikke _helt_ som i windows (synes det blir mye styggere, men det lille av dokumentasjonen som finnes til kdm og gdm er ikke god, så det kan godt være det er mulig å få det mye penere :)) Men du kan få det slik at hun bare kan trykke :) Gå på kde-menyen -> Systeminnstillinger -> Innlogingskjerm. Det må du krysse av for "Vis valgbare bilder av brukere" i forvalg velkomst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...