Gå til innhold

[Løst]Studentrabatt Windows 7

Maxto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke bor i USA eller Canada så tror jeg ikke det er lett å få noe studentrabatt på Windows 7.

Du kan jo sjekke med skolen din om du kan få MSDNAA tilgang derfra (og W7 gratis).

Om du skaffer deg en fullversjon så kan du installere den på så mange pcer du vil, men bare en pc om gangen kan være aktiv. Det betyr at du må avinstallere Windows 7 fra en pc før du installerer den på en ny.

I teorien kan du ha flere aktive installasjoner, men når Microsoft aktiverer WGA (Windows Genuine Advantage) så vil flere installasjoner med samme nøkkel oppdages som en piratkopi og lisensen din blir trolig svartelistet.

Så da må du kjøpe ny lisens....

Så lisens messig kan du installere en fullversjon lisens på en pc om gangen, men den lar deg bytte pc og hardware så ofte du vil.

Lenke til kommentar

Bare et lite tilleggsspørmål..

Siden du bruker msdnaa, så er det en sjangse for at du studerer i Oslo, dermed en sjangse for at du bor i en studentby.

Noen som vet hvordan Windows 7 oppfører seg mot studentbynettet man har innenfor SiO (Eller hvordan nettet oppfører seg mot W7, rettere sagt)?

Lenke til kommentar
Bare et lite tilleggsspørmål..

Siden du bruker msdnaa, så er det en sjangse for at du studerer i Oslo, dermed en sjangse for at du bor i en studentby.

Om det var meg du siktet til så fikk jeg mitt MSDNAA medlemskap via ACM da det fortsatt var mulighet for det. Så har ikke testet W7 i et studentnett.

Lenke til kommentar
Om det var meg du siktet til så fikk jeg mitt MSDNAA medlemskap via ACM da det fortsatt var mulighet for det. Så har ikke testet W7 i et studentnett.

Bare sånn generelt, hvem enn som kan svare. :)

Fikk MSDNAA-medlemskap for et par år siden da jeg begynte ved UiO. Laster ned W7 Pro gratis ATM.

Prøver å finne informasjon som kan bekrefte at PC'en min fortsatt vil kunne motta nett via studentnettet etter installering...

Lenke til kommentar

Men studentnettet er vel enten kablet eller trådløst? Og så lenge du ikke har en gammel pc som W7 ikke finner drivere til nettverkskortet ditt eller det trådløse, så kommer du deg på nett.

Og w7 finner det meste av drivere uansett, så du skal nok komme deg på nett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...