Gå til innhold

bluray på pc, kvalitet ?

Anbefalte innlegg

Lurte på ett par ting, om noen kan hjelpe. Har fått meg hdmi utang med lyd på min stasjonære pc, og vurderer om jeg skal kjøpe en bluray spiller til pc.

Har pr dags dato ett 2 år gammelt plasma tv, med 720p.

1:

Det finnes jo tester av dvd og bluray spillere, noen viser bilde bedre enn andre, selv med samme plate.

Gjelde dette fortsatt, er dyrere bedre (med forbehold), eller forsvant dette med hdmi.(digitalt signal)

Hvordan stiller så en pc bluray spiller seg kvalitetsmessig, i forhold til en dvd/bluray spiller.

2:

Siden tv mitt bare kun har 720p, vil tv bilde bli noe særlig bedre, med bluray på pc, en å spille av vanlig dvd, på dvd spilleren min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke kjøpe en Bluray-spiller til TV'en? Ser ikke noen grunn til å kjøpe til PC'en.

hvorfor skal man kjøpe en fast BR-spiller, når man allerede har en datamaskin ?

Han har datamaskin, men han har ikke BD-spiller på den. Da hadde jeg heller kjøpt en "fast" BD-spiller.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller kjøpt en BD spiller til pc-en, da jeg også bruker den som dvd-spiller og multimedia maskin. Bortsett fra at jeg har ps3, og ser det unødvendig å kjøpe BD spiller.

Kommer jo helt ann på trådstarter om det passer best med BD spiller fast eller til pc.

Lenke til kommentar
Last ned en trailer elns i HD kvalitet, 720P og spill den av på tv-en, og sammenlign med en dvd. Da ser du forskjellen.

skal prøve det

hvorfor ikke kjøpe en egen bluray spiller, synes det er for dyrt.

men til pc koster det ikke mere enn 600 kr for en bluray leser.

har allerede en veldig god dvd spiller, som gjør jobben sin veldig bra med dvd, ikke noe vits å bytte den ut med en billig bluray spiller, som er dårlig på dvd.

Men vurderersom sagt å kjøpe en til pc, siden den allerede er koblet til plasma tv, med hdmi bilde og lyd.

bruker den allerede som multimedia maskin, mye tv-serier.

Men lurte på om noen hadde efaringer fra før, men forskjeller på dvd, og bluray på 720p tv ,fra pc.

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å koble til laptoppen til tv-en og se film. De filene jeg spiller av er .mkv-filer, som ser veldig veldig bra ut på tv-en. Den er bare hd-ready, og en ganske billig modell. Allikevel er det stor forskjell kontra dvd. Kan tenke meg det blir hakket bedre med blue-ray, men jeg har aldri testa det på den tven.

Jeg er helt enig med at det er best å kjøpe en BR-spiller til dataen, det er mye billigere. Slipper du 100 ekstra ledninger og koblinger å forholde deg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...