Gå til innhold

PSP v1 eller PSP go?

OBERST

Anbefalte innlegg

Har kommet til en beslutning, og jeg trenger en PSP som kan gjøre hverdagen min til en mye bedre dag ettersom jeg kjører buss endel. Derfor trenger jeg litt tips om hvilken maskin jeg burde kjøpe?

Den nye PSP go ser vanvittig fin ut, veldig solid ut. Men tviler litt på den nye metoden med UMD, (man må laste ned spill/filmer fra nettet? Hvordan funker dette)?

PSP go skjermen er også litt mindre enn den andre, men det gjør meg ingenting egentlig.

Så leste jeg litt om batteriet. Hvordan funker batteriet? Man kan ikke bytte batteri selv? (Må man da sende inn sin PSP slik at 'Sony' kan bytte for deg eller hvordan funker dette)?

Jeg liker go'ns sitt design mye bedre enn v1. Ser mye mer robust ut, liker også slideren.

Men trenger fortsatt litt tips fra dere som har/hadde PSP go. Eneste jeg er skeptisk på er det med batteriet og det med hvordan man får spill inn på maskinen.

Endret av Leecha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er lettere å finne superpriser på umd spill enn det er på psn store.. Om penger ikke er et issue er jo helt klart psp go veien å gå, alt lastes via nettet, slipper de jævla umd kassettene, den ser bedre ut, mange mener at den er mer behagelig å spille på (smakssak)

Men i bunn og grunn ville vel jeg tenkt som følger; Skal du cracke den og ha alle spill gratis velger du vanlig psp, visst ikke kjøp psp go :)

mener forøvrig at 2500 er SYK SYK overpris.. :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Ser for meg at denne kommer til å bli tatt i bruk til mer musikk og film enn spill, noe spilling blir det garantert. Hørte et sted at det var endel filmer som kunne bli lastet ned gratis, og at man også kan legge in mp4 og avi filer. Er enda ikke sikker, men har svinlyst på den nye Go'en, den er slank og sexy. Pris er egentlig ikke noe sak

Lenke til kommentar

Som Fenixen sier, det er - hårreisende nok - dyrere å laste ned spill enn å kjøpe fysiske utgaver. Glem alt du har hørt om å kutte mellomledd og redusere priser; digital distribusjon skaper monopol, gir leverandør total kontroll og umuliggjør prispressing.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
UMD er et tullete format. Store og skjøre plastdingser med et bråkete drev har ikke noe å gjøre på en bærbar platform. Jeg endte selv opp som "pirat" fordi jeg ikke gadd å slepe rundt på disse lenger.

Enig. UMD er definitivt et uegnet(og døende) format. Men at prisene skal stige pga at mellomledd kuttes ut er skuffende. PS3 spill kommer ganske kjapt ned i under 200 lappen i utenlandske nettbutikker, men når det gjelder psp spill på PSN...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...