mari-jenta Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er student, og tenkte å søke lån, men jeg vil ikke ha hele lånet. 40% av det opprinnelige lånet blir omgjort til stipend - er det mulig å bare få disse stipend-pengene? Eller er det like greit å bare søke om fullt lån? Jeg er ferdig til våren, og jeg vet ikke hvor veien går videre. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det du kan gjøre er å søke om fullt lån + stipend, sette alt som er lån inn på egen konto og få renter på disse. Du betaler uansett ikke renter på selve lånet før et år etter at utdanningen er ferdig. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Det du kan gjøre er å søke om fullt lån + stipend, sette alt som er lån inn på egen konto og få renter på disse. Du betaler uansett ikke renter på selve lånet før et år etter at utdanningen er ferdig. Ja, jeg har tenkt litt på det, men går det an å betale tilbake hele lånet med en gang (i en slump )når jeg er ferdig med utdanningen? Takk for svar forresten Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Tror ikke de har noe i mot å få tilbake pengene med en gang (selv om de ikke tjener penger på det). Slik jeg har forstått det skal dette være mulig, de kan ikke tvinge deg til å bruke lang tid slik at du må betale masse renter på lånet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Du kan søke kun om "fullt stipend", det vil si at du bare får de pengene som senere blir til stipend. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ja, jeg har tenkt litt på det, men går det an å betale tilbake hele lånet med en gang (i en slump )når jeg er ferdig med utdanningen? Ja, du kan alltid betale inn mer enn du må. Er veldig enkelt i Lånekassen, bare betale inn mer når fakturaen kommer. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Du kan søke kun om "fullt stipend", det vil si at du bare får de pengene som senere blir til stipend. Okei, var det jeg kanskje tenkte. Jeg bare ser for meg at det ville være for enkelt på en måte, ellers går jeg for det. Takk til alle som har svart meg Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er ikke sånn at det er liten sjans for å få bare stipendet? Siden de ikke tjener noe på det. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er ikke sånn at det er liten sjans for å få bare stipendet? Siden de ikke tjener noe på det. Nei det har ingenting å si, Lånekassen er ikke til for at de skal tjene penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå