ignorant Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hva slags type kamera (prisklasse?) må en ha for i det hele tatt få bildene vurdert for publikasjon i National Geographic? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Er vel heller kvaliteten på bildet som har noe å si. Fotografer på det nivået har vel for lengst gått til anskaffelse av det "beste som finnes" typ Canon 1D osv. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 På ebay får du sikkert slike kameraer som er brukt til å ta bilder for NG. De koster fra noen hundrelapper og oppover. Lenke til kommentar
ignorant Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk for svaret. Jeg har nemlig lyst til å dra opp til toppen av Auyantepui i Venezuela og luske litt rundt der oppe, kanskje til og med dra til den elven som senere blir Angel falls. Underveis har jeg lyst til å ta en del naturbilder og ønsker et kamera som yter den spektakulære naturen rettferdighet. Jeg tror selvsagt ikke at bildene kommer med i NG da de stort sett bare benytter proffer, det er mest for min egen del da det er svært få som i det hele tatt bestiger Auyantepui i motsetning til Roraima. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvor mye penger har du tenkt å legge i utstyret? Har du noe fra før? Uansett, hvis du skal gå til nyinnkjøp av alt utstyr ville jeg anbefalt deg å starte en ny tråd hvor du oppgir pris du hadde tenkt deg, bruksområde osv Lenke til kommentar
ignorant Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvor mye penger har du tenkt å legge i utstyret? Har du noe fra før? Uansett, hvis du skal gå til nyinnkjøp av alt utstyr ville jeg anbefalt deg å starte en ny tråd hvor du oppgir pris du hadde tenkt deg, bruksområde osv Helst ikke mer enn 60 000. Bruksområde er mer tenkt som fotografering på gutteturer rundt om kring i verden. Har ikke noe utstyr fra før. Antar det er svært vått der, så det blir vel en del tilleggsutstyr. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Kamera er i grunn uvesentlig. Husk at fotografene stiller tiden til rådighet og vender tilbake og bruker gjerne ukesvis med tid ute i felten. Steve Winther har fotografert vill Snø Leopard ved blant annet å sette opp 14 stk EOS 350D med 10-22mm objektiv, blits og sensortriggere oppe i fjellene. Det handler oftest om lidenskap fremfor teknikk og utstyr. Edit: Les om Steve Winther på Canon CPS (http://cpn.canon-europe.com/content/btl/steve_winter.do#container) Endret 24. oktober 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Skulle ønske jeg var i din posisjon Lenke til kommentar
ignorant Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) http://www.southboundexplorers.com/southam...auyantepui.html Her er noen bilder til noen som har vært oppe på toppen. Om noen har sett Planet Earth, så er BBCs filming av Angel falls helt fantastisk. Endret 24. oktober 2009 av ignorant Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) En ting er sikkert, du bør kjøpe et kamerahus som tåler en støyt eller ni Edit: "et" ikke "en" kamerahus. Endret 24. oktober 2009 av HauksA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 En ting er sikkert, du bør kjøpe et kamerahus som tåler en støyt eller ni Tror værtetting kan være fornuftig også. I og med at det er regnskog-område. Av værtette kamerahus i fornuftig prisleie, så er det Canon 7D, Nikon D300, Olympus E-3 eller Pentax K-7 (eller K20D) som er alternativene. Av optikk, så bør du tenke på trioen vidvinkel-zoom, normal-zoom og kort tele-zoom; også værtettet. Men det som er viktigst, er å lære seg grunleggende fotogaferingskunnskaper som eksponering og komposisjon. Tom Lenke til kommentar
ignorant Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 En ting er sikkert, du bør kjøpe et kamerahus som tåler en støyt eller ni Tror værtetting kan være fornuftig også. I og med at det er regnskog-område. Av værtette kamerahus i fornuftig prisleie, så er det Canon 7D, Nikon D300, Olympus E-3 eller Pentax K-7 (eller K20D) som er alternativene. Av optikk, så bør du tenke på trioen vidvinkel-zoom, normal-zoom og kort tele-zoom; også værtettet. Men det som er viktigst, er å lære seg grunleggende fotogaferingskunnskaper som eksponering og komposisjon. Tom Takk for et informativt svar. Er det noen bøker du anbefaler at jeg kan lese? Er det noen gode fotobutikker i Oslo? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk for et informativt svar. Er det noen bøker du anbefaler at jeg kan lese? Er det noen gode fotobutikker i Oslo? Det er nevnt en del gode bøker (og blader) i denne tråden. Det er mange gode fotobutiiker i Oslo. Japan Photo har flere avdelinger; bl.a. en i Akersgata. Fotovideo i Møllergata er anerkjent (og et sted som må besøkes). Og så har du FotoKnudsen Pro i Kongens gate. Tom Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Tror ikke kameraet betyr særlig, det er fotografens evne til å se motivene og så få inntrykket lagret med et eller annet kamera. NG har nå igjen satt Norge, og da Fjordnorge, på topp over verdens vakreste steder. Altså høyaktuelt tema. Og den som klarer å få frem de rette motivene fra våre fjordlandskap vil nok ha antatt bedre muligheter for å vekke NG's interesse enn det mest annet i dag. Norsk natur har unikheter i særklasse som en mange ganger lurer på om det stort sett bare er utlendinger som ser og forstår. http://traveler.nationalgeographic.com/200...rated/list-text Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå