Alkanide Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Emnetittelen sier vel alt, nesten Jeg er ny her. Så jeg prestenterer meg ikke. Lager heller en tråd hvor jeg står som opphavsmann til den. Like greit det. Så slipper jeg å skrive 4 sider med presentasjon.. eller 4 linjer for den saks skyld. Så dette blir på en måte min presentasjon da. Get over it, ikke sant? Jo Vel, jeg har vel egentlig "alltid" likt denne bilen. Trans AMen som dukket opp i Smokey and the Bandit (Ja, har aldri vært i Amerika. Er ikke så mange jeg har sett i Norge heller. La ikke merke til dem før jeg hadde sett den i filmen da.. Men det er jo en SE (Special Edition). Nydelig bil Noen kvikke fakta: 6.6 Liter motor (Som gir langt panser. Kombinert med V8, var denne forut for sin tid. Ja. Camaro og Mustang også. Corvette var liksom "Lillebroren" til de store gutta, da) 8 Sylindere ("Ekte" am-car, dette) T-tak (Ble standrard på Y-modellene dette, tror jeg) 300+ hk (Trekker godt på bakhjulene) Bakhjulstrekk (Naturlig nok) Gullørn på panseret (Denne må ikke under noen som helst omstendighet lakkeres over) Har gullfargede streker over hele karosseriet.. Dette er en av tingene som, før replicaene kom, var et tegn på Y82. Når er ikke det så sikkert som banken lenger. Sikkert som NOKAS, men hvem bryr seg? Det står jo i papirene om det er Y82 (Om da ikke papirene også er falske. Men det kan man jo sjekke.. tror jeg) 4-trinns manuell girkasse (Automat også, sier dere?) Få fakta, men de sier mye. Så er det bare å drømme seg bort. Det gjorde iallfall jeg Hva synes dere om denne bilen? Er den verdt å kjøpe? Jeg vet jeg kommer til å kjøpe en om jeg får råd og den står til salgs. Men det blir vel ikke før om ei stund. Er jo ikke en av de vanligste bilene på veien (Uheldigvis) Endret 24. oktober 2009 av Alkanide Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Er det bandit versjonen? Har en kompis som har en slik, automat vel og merke Lenke til kommentar
Alkanide Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Er det bandit versjonen?Har en kompis som har en slik, automat vel og merke Jepp, det er det (Year One lagde jo en slags kopi i begrenset opplag, men jeg mener "Y82" er den originale Bandit-modellen) Heldig, han. Hvordan er bilen å kjøre? (Automatgir funker fett, det også.. Men er liksom manuell som gjelder ) Endret 24. oktober 2009 av Alkanide Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Den er svær! Men sist jeg kjørte den var det utrolig morsomt, føles ut som at du eier veien Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det kommer jo selvfølgelig an på om du syns prisen er overkommelig, men jeg ville nå slått til om jeg hadde råd Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Stiv bakaksel, støtstangsmotor, lav kompresjon, dårlige støpjernstopper, laber veiholdning... Og du sier den er forut for sin tid? Hahaha... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Den var forut sin tid... 2009 nå, den ble produsert på 70-tallet..... Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Eeeh, ja... Når begynte resten av verden med overliggende kammer, alutopper, uavhengig hjuloppheng og slikt? GM f-body var vel ikke banebrytende på noen som helst måte da den var ny. Det var bare en billig plattform for å lage billige biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Eeeh, ja... Når begynte resten av verden med overliggende kammer, alutopper, uavhengig hjuloppheng og slikt? GM f-body var vel ikke banebrytende på noen som helst måte da den var ny. Det var bare en billig plattform for å lage billige biler. Amerikanerne var lysår foran resten på 60-tallet og delvis på 70-tallet også. F.eks: Airbag kom i Chrysler i 1967, mens første europeer var (ikke merkelig nok) Mercedes S-klasse i 1980... Lenke til kommentar
Barstad Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 En typisk orginal 6,6 liter ville nok ikke ha mer en 180-200 hester dessverre. Men trim muligheter er jo der alltid. Typisk det på denne tiden, min Chevy 350 fra 1975 hadde bare 145 hester ( legg merke til hadde ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Mener å huske at 6,6l pontiac som sitter i trans am har +-200hk orig. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Selv om 400 motorn bare hadde rundt 200 eseler i '77 så har den jo faktisk rundt 450Nm ved 1600 omdreininger. Lenke til kommentar
Barstad Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Selv om 400 motorn bare hadde rundt 200 eseler i '77 så har den jo faktisk rundt 450Nm ved 1600 omdreininger. Det stemmer "Output was 185 hp (138 kW) and 320 lb·ft (430 N·m)" Men 455 er nok en del sprekere da, 500 ft/lbs 677nm og rundt 370 hester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå