Gå til innhold

Fortsatt hopper divx filmer på min PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack.

Hva i all verden er galt ?      :shrug:

Dette løste mine problemer:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ghlight=reclock

Tidligere hadde jeg rykking og hakking, tror det gjaldt spesielt på Xvid filmer. Men nå fungerer det utmerket ! Stor takk til Kina Bill :woot:

Lenke til kommentar
Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack.

Hva i all verden er galt ?      :shrug:

Tidligere hadde jeg rykking og hakking, tror det gjaldt spesielt på Xvid filmer. Men nå fungerer det utmerket ! Stor takk til Kina Bill :woot:

Skal prøve KinaBill sin løsning !

Lenke til kommentar

Hva i all verden er galt ? :shrug:

Det er akkurat dette som skjer når jeg spiller av SVCD på det stasjonære spilleren min. Bilde og lyd blir usynkron. Men der venter ikke bilde på lyden, og problemet blir bare værre og værre, helt til det er umulig å se på mere. Også er alt normalt om jeg trykker pause, og start igjen.

Kult å endelig få en forklaring på saken... Håper jeg bare finner en løsning også da.

Lenke til kommentar

(Under XP Pro Engelsk)

Høyreklikk "My Computer" - Properties - Hardware - Device Manager.

Finn "IDE/Atapi controllers" og klikk + tegnet. Dobbelklikk "Primary IDE Channel" og velg "Advanced settings". Der bør det være valgt "DMA if available". Står den på PIO Only senker dette diskytelsen betraktelig.

Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
(Under XP Pro Engelsk)

Høyreklikk "My Computer" - Properties - Hardware - Device Manager.

Finn "IDE/Atapi controllers" og klikk + tegnet. Dobbelklikk "Primary IDE Channel" og velg "Advanced settings". Der bør det være valgt "DMA if available". Står den på PIO Only senker dette diskytelsen betraktelig.

Håper dette var til hjelp

Etter å ha dobbeltklikket på Primary IDE Channel er det ikkenoe Advanced Settings.....nå er jeg confused :grumpy:

Lenke til kommentar

Altså: Under IDE ATA/ATAPI Controllers skal du ha tre linjer:

Primary IDE Channel

Secondary IDE Channel

og f.eks. VIA Bus Master IDE Controller

Du skal velge den første, og har du ikke en advanced-flik der,

ja da fatter jeg ingenting. Kan det være forskjell på xp home og pro,

hvis det er det du har?

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti dette før. Hva med VIA 4in1-driverne hvis det er via chipset du har. Installert siste versjon der? Post om du finner ut hva dette er, om det skal være slik på ditt oppsett eller hva. Trodde alle skulle kunne aktivere/deaktivere dma uavhengig av hardware..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...