Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack. Hva i all verden er galt ? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 når det har hakka på min pc har ofte bsplayer vert redningen. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack. Hva i all verden er galt ? Dette løste mine problemer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ghlight=reclock Tidligere hadde jeg rykking og hakking, tror det gjaldt spesielt på Xvid filmer. Men nå fungerer det utmerket ! Stor takk til Kina Bill Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Kjører du fra hd eller cd? HD !! Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack. Hva i all verden er galt ? Dette løste mine problemer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ghlight=reclock Tidligere hadde jeg rykking og hakking, tror det gjaldt spesielt på Xvid filmer. Men nå fungerer det utmerket ! Stor takk til Kina Bill Skal prøve KinaBill sin løsning ! Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Avi-tweak Den har jeg allerede gjort, siden WinXp (eller explorer) brukte år og dag på å "lese" avi-filene. Har ikke lenger dette problemet, men når jeg spiller av filmene. Som sagt skal jeg prøve KINAbILL sin løsning Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har lastet ned nyeste drivere til grafikkortet og nyeste Mediaplayer er installert. Har DivX player (nyeste) og WinDVD. Uansett hvilket program jeg bruker hakker filmene mine. Benytter ACE Mega Codecs Pack. Hva i all verden er galt ? Dette løste mine problemer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ghlight=reclock Tidligere hadde jeg rykking og hakking, tror det gjaldt spesielt på Xvid filmer. Men nå fungerer det utmerket ! Stor takk til Kina Bill Det er akkurat dette som skjer når jeg spiller av SVCD på det stasjonære spilleren min. Bilde og lyd blir usynkron. Men der venter ikke bilde på lyden, og problemet blir bare værre og værre, helt til det er umulig å se på mere. Også er alt normalt om jeg trykker pause, og start igjen. Kult å endelig få en forklaring på saken... Håper jeg bare finner en løsning også da. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har ikke funnet løsningen enda gitt ReClock aktiveres men den hjelper ikke. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Er dma aktivert? og dma er hvaforno? Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 (Under XP Pro Engelsk) Høyreklikk "My Computer" - Properties - Hardware - Device Manager. Finn "IDE/Atapi controllers" og klikk + tegnet. Dobbelklikk "Primary IDE Channel" og velg "Advanced settings". Der bør det være valgt "DMA if available". Står den på PIO Only senker dette diskytelsen betraktelig. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 (Under XP Pro Engelsk)Høyreklikk "My Computer" - Properties - Hardware - Device Manager. Finn "IDE/Atapi controllers" og klikk + tegnet. Dobbelklikk "Primary IDE Channel" og velg "Advanced settings". Der bør det være valgt "DMA if available". Står den på PIO Only senker dette diskytelsen betraktelig. Håper dette var til hjelp Etter å ha dobbeltklikket på Primary IDE Channel er det ikkenoe Advanced Settings.....nå er jeg confused Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har du win xp?? Se øverst på meny-"flikene". Der skal du kunne velge mellom: General - Advanced Settings - Driver - Resources. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har du win xp?? Se øverst på meny-"flikene". Der skal du kunne velge mellom: General - Advanced Settings - Driver - Resources. Jeg har alle "flikene" unntatt Advanced ! Jeg har WINXP Pro. Hva skal dette bety ? Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Altså: Under IDE ATA/ATAPI Controllers skal du ha tre linjer: Primary IDE Channel Secondary IDE Channel og f.eks. VIA Bus Master IDE Controller Du skal velge den første, og har du ikke en advanced-flik der, ja da fatter jeg ingenting. Kan det være forskjell på xp home og pro, hvis det er det du har? Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har ikke denne advanced fliken gitt. Jeg velger den Primary IDE Channel som du sier, og i denne boksen kan jeg bare velge mellom General, Driver og Resources. Det er PRO jeg har. Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har ikke vært borti dette før. Hva med VIA 4in1-driverne hvis det er via chipset du har. Installert siste versjon der? Post om du finner ut hva dette er, om det skal være slik på ditt oppsett eller hva. Trodde alle skulle kunne aktivere/deaktivere dma uavhengig av hardware.. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har ikke VIA nei. Kanskje min HD det er noe rart med ? Eller kanskje Codecpakka jeg har ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå